וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום לאמברגו

לי-אור אברבך

6.4.2006 / 14:50

ידיעות פרסם כותרת מדבריו של סילבן שלום ללא ידיעה בעניין. הארץ ומעריב: ידיעות הפרו אמברגו. לשכת שלום פרסמה הכחשה לכותרת

הבוקר (ה') הופיעה בעמודו הראשון של ידיעות אחרונות הכותרת "סילבן: נתניהו הרס את הליכוד" ותחתיה כותרת משנה קצרה המתייחסת לראיון מיוחד שניתן לעיתון. בסוף כותרת המשנה צורפה הבטחה - "מחר במוסף לשבת". בגוף העיתון עצמו לא מופיעה כל הרחבה או ידיעה בעניין. בידיעות טוענים שהפורמט "המוזר" הוא תולדה של התחייבות לשלום - מקורבי הח"כ והעיתונים האחרים טוענים: ידיעות הפרו "אמברגו" על ראיונות שפרסומם הוקפא עד לשישי.

אתמול (רביעי) העניק ח"כ סילבן שלום ראיונות לשלושת היומונים הגדולים. עבור מעריב ראיין נדב איל, עבור הארץ, מזל מועלם ויובל קרני ריאיין עבור ידיעות. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי ההחלטה להעניק את הראיונות הייתה כרוכה בלבטים רבים בלשכתו של שר החוץ לשעבר שהתלבט אם להעדיף מסיבת עיתונאים. כמו כן, מערכת "פגוש את העיתונות עם דנה וייס" של חדשות 2, ביטלה עמו ראיון עת נודע שם ששלום בחר לפגוש בעיתונות המודפסת.

בסביבתו של שלום אומרים כי לאחר שהחליטו לתת את הראיונות לעיתונים קיבלו מהם התחייבות כי לא תצא אף מילה יום קודם - ובתוך כך, גם לא הפנייה. "היה סיכום חד וברור ומשום מה בידיעות אחרונות בחרו להפר אותו", נמסר מלשכתו של הח"כ.

אם לא די בזאת, הבוקר יצאה מטעם שלום הודעת הכחשה לכותרת ועל פיה "הדברים המיוחסים לסילבן שלום לא נאמרו על ידו לעולם".

"ידיעות שרף את הסיפור"

ככל שהיה ידוע אתמול במערכת עיתון הארץ, שלום החליט לתת ראיונות סוף שבוע לשלושת העיתונים תוך הבטחה מפורשת של אמברגו. "זה אחד המקרים החמורים של הפרת הבטחה כזו ואנחנו שוקלים כיצד להתייחס לכך עריכתית", אמר לוואלה! ברנז'ה גורם בכיר במערכת. כעת, אומרים בעיתון, לא יוכלו לפרסם את הראיון כפי שתכננו. "כנראה שניתן רק חלקים ולא הכל כי בידיעות שרפו את הסיפור".

"זו לא הפעם ראשונה שהם עושים את זה", אמר גורם במעריב שם הופתעו לדבריהם לראות הבוקר את הכותרת. בעיתון החליטו לדבוק בהבטחה שנתנו ולהמתין לפרסום מחר בבוקר. בעיתון גם לא שקלו שלא לפרסם את הראיון לאחר שלדברי אותו גורם, הדברים המופיעים בכותרת של ידיעות כלל אינם נמצאים בו.

ידיעות: "הכל לפי ההסכם"

בידיעות אחרונות דוחים מכל וכל את ההאשמות על הפרת אמברגו פרסומי. במערכת העיתון מתעקשים כי מי שלמעשה הפר הבטחה הם אנשי לשכתו של שלום.

גורם בעיתון אמר לוואלה! ברנז'ה כי לעיתון ניתנה הבטחה סגורה לראיון בלעדי עם שלום. על פי אותו הסכם, הובטח לעיתון לפרסם כותרת ואת עיקרי הנושאים שעולים בראיון. העיתון נעתר בקשי רב, על פי אותו גורם, לדרישה שלא להרחיב בקטעים מהראיון. רק בדיעבד, טוענים בידיעות, נודע כי ראיונות דומים הובטחו לעיתונים האחרים.

את גרסת לשכת שלום תולים בעיתון ברצונם לפייס את הרוחות הזועמות במעריב ובהארץ. כמו כן, גם לאחר ההכחשה עומדים לחלוטין בידיעות מאחורי כותרתם הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully