וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עביר קופטי לניראל: "דברי פוליטיקה"

לי-אור אברבך

14.4.2006 / 21:31

בוגרת "דרוש מנהיג" פגשה בדוגמנית הבאה של ישראל במסגרת צילומי סרט עבור 10. קופטי לוואלה! ברנז'ה: ניראל לא יצגה אותנו

לבוגרת הריאלטי "דרוש מנהיג", עביר קופטי, דעה נחרצת על התוכנית "הדוגמניות". "העמדה שלי היא מאוד ברורה", אמרה לוואלה! ברנז'ה, "אלו תוכניות שמנצלות את האשה ולכן אמרתי לניראל שאישית בתור פימיניסטית אני מתנגדת להן".

קופטי והדוגמנית הבאה של ישראל, ניראל קראנתאג'י, נפגשו במהלך התחרות במסגרת סרט תעודה על המתמודדת הערבייה ביחידה בתחרות. "היא אמרה היעד שלי הוא להיות דוגמנית ולא לדבר פוליטיקה", מספרת קופטי, "אי אפשר לא לדבר על פוליטיקה. במהלך התוכנית היא נתקלה ביחס כערביה - היו שם גילויי גזענות ברורים ואמרתי לה - 'את לא יכולה, רואים בך כנציגה'. במקרה שלה שהיא ללא ממש יצגה אותנו היא לא רצתה להיכנס לזה היא לא קשורה".

לדברי קופטי, שמעודדת בימים אלו ערבים להיכנס לתקשורת, היא לא הייתה ממליצה לנשים ערביות להיכנס לתוכניות כמו הדוגמניות "אני מאחלת לה ולנשים שחושבות שדוגמנות זה יעוד שיפקחו את העיניים ויבינו שזה ניצול".

הערוץ זיהה אופצייה לסרט

מרגע שניראל הצטרפה לתחרות, בערוץ 10 החליטו לעשות עליה סרט. "זו יוזמה של הערוץ", אמר לוואלה! ברנז'ה במאי הסרט, רוני דחדל, "התחלנו מהיום הראשון ששידרו את הדוגמניות וצילמנו את ניראל צופה בעצמה בפרק הראשון. בנינו את הסרט על זה שהיא הערבייה הראשונה בתחרות. למזלנו היא באמת זכתה.

"בסרט מתוארים קטעים של גזענות, תחושת השוני של ניראל, כמו גם הדעה של החברה הערבית. שם רוב הדעות היו נגד - מטעמי דת - הקטע פרימיטיבי ויש שהיו מנקודת מבט פמיניסטית", אומר דחדל.

דחדל, 29, בוגר מגמת הקולנוע של ספיר את לימודי בספיר, עובד כבמאי בחדשות HOT ותוכניתו של רפיק חלבי בערוץ 10, "שנוי במחלוקת". חלבי עצמו מפיק את הסרט שנקרא איך לא - "אני לא פראיירית, יא חביבתי".

צוות הצילום והעריכה, שהורכב מצעירים ערבים ישראלים, הציג דרך ניראל תמונה אחרת, שאיננה מוכרת על עולמם של בני הנוער הערבים – ישראלים: פאבים, ברים, דיסקוטקים לעומת שמרנות דתית באום אל פחם.

במהלך הסרט, שישודר במוצאי שבת בישראל 10, רואיינו גם מלכת היופי לשעבר, רנא רסלאן, מיקי חיימוביץ', שבי זרעיה וכאמור עביר קופתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully