וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר ynet חוזר לגוגל ניוז

עודד ירון

10.4.2006 / 10:43

זאת כחודש לאחר שדרש להסיר את כתבותיו. עורך ynet: "כמו שיצאנו גם חזרנו". התכנים מופיעים גם בשירות דומה שמציע וואלה!

אתר ynet התיר לגוגל להשתמש בתכניו באתר החדשות בשפה העברית - גוגל ניוז, כחודש לאחר שדרש מגוגל להסיר את כתבותיה מהאתר.

יון פדר, העורך הראשי של ynet, אישר את הידיעה ואמר "כמו שיצאנו גם חזרנו. גוגל נכנסו לתחום באופן לגמרי חד צדדי וחששנו שזה יחשוף אותנו לבעיות במגוון של תחומים, בין היתר בעיות של זכויות יוצרים". פדר סיפר שערכו כמה בדיקות פנימיות, בין היתר עם הייעוץ המשפטי שלהם. "הבהרנו כמה סוגיות ובאנו לידי סיפוקנו. בעקבות זאת נתנו הרשאה לגוגל לעשות שימוש בחומרים שלנו".

גוגל העלתה בחודש שעבר גירסת ראשונית (בטא) לאתר החדשות בעברית - אתר השואב חדשות ממקורות בעברית . את האתר עורכת תוכנת מחשב המנתחת את התכנים של האתרים התוכן ושואבת מהם ידיעות.

ynet אינה היחידה שדרשה מגוגל להסיר את תכניה מהאתר. חברת וואלה הגדילה לעשות ושלחה מכתב ממשרד עורכי הדין שלה, בו נטען כי השימוש בתכני וואלה "עולה כדי פגיעה חמורה בזכויות הקניין של מרשתי, אגב הפרת זכויות היוצרים בהן". על כן ביקשה וואלה להסיר את תכניה מהאתר.

וואלה פתח לאחרונה אתר חדשות ב-RSS המציע שירות דומה לזה של גוגל - ריכוז ידיעות ממגוון מקורות בעמוד אחד. בניגוד לגוגל, שמתבסס על מגוון רחב ואקלקטי של מקורות, האתר החדש, http://rss.walla.co.il שואב ידיעות ממספר מצומצם של אתרים, בהם ynet. לפי דיווחים, וואלה גם יצרו קשר עם ynet לפני שעשו שימוש בתכנים של האתר.

וואלה ו-TheMarker שייכים לקבוצת הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully