וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שטיזר יכול לעשות

לי-אור אברבך

10.4.2006 / 14:31

טיזר המבטיח גילויים חדשים בפרשת רצח במעריב לכד את עין ידיעות, שפרסם כי מדובר ברצח קיקוס. במעריב חשפו טפח בהתאמה

כבר מיום שישי האחרון מבטיח טיזר במעריב "גילויים חדשים בפרשת הרצח שזיעזעה את המדינה". העיתון לא פירט במה מדובר ורק הבטיח את אותה הבטחה אתמול בבוקר, כשהוא מכוון אל מוסף החג שיפורסם ברביעי. והנה הבוקר, התעוררנו אל פרסומים חדשים בפרשת רצח חנית קיקוס שהופיעו בידיעות אחרונות.

כתב מעריב, אמיר רפפורט, מסקר כבר 13 שנה את פרשת קיקוס. בשלוש השנים האחרונות, הוא מקיים חקירה משלו מתחילתה, כשהוא אוסף ראיות ומצרפן זו לזו. בימים אלו סיים רפפורט לגבש את הדו"ח ובו, לדברי גורמים במעריב, מסקנות עליהם השופטים כלל לא הסתמכו בהרשעת סולימאן אל עביד. לוואלה! ברנז'ה נודע כי לאחר שראה את חומר התחקיר, החליט עורך מעריב אמנון דנקנר לפרסמו במוסף החג. במערכת עמודי החדשות הוחלט להקדים את הפרסום בפרומואים.

אולם כמתבקש, מרגע שראו בידיעות אחרונות את הקדימון, היה הדבר כסדין אדום בעיניהם וכמקובל בתחרות בין שני העיתונים החלו שם לנבור ולחפש באיזו פרשת רצח מדובר. לאחר שהופעלו כמה וכמה כתבים, גילו שם לבסוף כי מדובר בפרשת קיקוס.

לפחות חמישה כתבים, שכבר קיבלו לידיהם מהמערכת את המידע כי מדובר בפרשה, הרכיבו אתמול בידיעות כפולה, שאמורה הייתה הבוקר להותיר בחוורונן את הפנים בקרליבך. על פי הפרסום, ידרוש עורך דינו של אל-עביד משפט חוזר לאחר ש"הערכאות שהרשיעו אותו לא הבינו נכון את הראיות".

אתמול בלילה הגיע רפפורט להגיש את הדו"ח המלא של עבודתו למשפחת קיקוס באופקים. במקום הוא הופתע למצוא את כתב ידיעות אחרונות, מאיר תורג'מן ועמו את צלם העיתון. כשהבין מה מתרחש הודיע למערכת כי המתחרים עלו על הסיפור, וסמוך לחצות הוחלט לשנות את הטיזר האניגמטי שתוכנן גם להיום ולהפכו לכותרת "פרשת קיקוס: הרוצח האמיתי מסתובב חופשי". עם זאת הוחלט לא לחשוף פרטים מהתחקיר שיתפרסם ברביעי.

למרות שידיעות הקדימו בחשיפה, במעריב כלל לא מודאגים. "אין להם ולו חלק קטן ממה שיש בידינו", אומרים שם היום. "ידיעות יצרו תוצאה הפוכה - כל כלי התקשורת פתחו בזה את הבוקר, זה יצר רעש יותר גדול מהצפוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully