וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכרעות לגבי פרסום סמוי צריכות להתקבל בכנסת"

איילה צורף

11.4.2006 / 11:54

כך אומרת המשנה ליועהמ"ש, דידי לחמן מסר, הצפויה לפרסם חוות דעת לפיה הרגולטורים אינם מוסמכים לאשר פרסום סמוי בטלוויזיה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דידי לחמן מסר, צפויה להוציא לאחר פסח חוות דעת משפטית הגורסת כי הרגולטורים המפקחים על הטלוויזיה בישראל אינם מוסמכים לאשר פרסום סמוי. כך אומרת ל-TheMarker לחמן מסר.

לדבריה, "לאור פניות של גופים שונים החלטנו לבחון האם שני הגופים המפקחים על שידורי הטלוויזיה בישראל הרשות השנייה (המפקחת על ערוצים 2 ו-10) ומועצת הכבלים והלוויין מוסמכים לאשר פרסום סמוי. מהבדיקה המשפטית שערכנו, על בסיס חוקים שבשמם פועלים שני הרגולטורים (חוק הבזק וחוק הרשות השנייה) אין להם היום מנדט לאשר פרסום סמוי. להערכתי, מי שצריך להכריע בשאלת הפרסום הסמוי הוא המחוקק ולא הרגולטור. כפי שהמחוקק היה זה שקבע את גבולות הפרסום הרגיל בטלוויזיה, כך צריך להיות המחוקק זה שיקבע את גבולות הפרסום הסמוי. זה נושא ציבורי בעל חשיבות עליונה, שההכרעות לגביו צריכות להתקבל בכנסת".

נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה, אמרה בנושא כי "אם אכן לחמן מסר, המשנה ליועמ"ש, תגיד לנו שאנחנו הרגולטורים לא רשאים לקבל החלטות שמאפשרות תוכן שיווקי - ננסה לשנות את החקיקה. תוכן שיווקי בסוגים מסוימים של תוכניות כמו תוכניות בידור וריאליטי הוא כורח המציאות".

בניגוד לעדמת לחמן מסר, במועצת הכבלים והלוויין סבורים כי החוק כן מאפשר להם להוציא לפועל פרסום סמוי חוקי בערוצים 9 (הערוץ הרוסי) ו-24 (ערוץ המוסיקה), ולכן יש בכוונתם להמשיך ולהוציא לפועל את תוכניתם להתיר פרסום סמוי בערוצים אלו.

במועצת הרשות השנייה, בניגוד לעמדה אותה הציגה היו"ר דאבוש, טרם גיבשו כללים לפרסום סמוי. בימים אלו אמורה לסיים ועדה בראשות אסא כשר את עבודתה ולהמליץ על כללי פרסום סמוי בערוצים 2 ו-10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully