וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוקים דורשים להסיר פרסומת של קרייזי ליין

אלכסנדר כץ

16.4.2006 / 12:45

במפלגה זועמים על הפרסומת בה נראה רכב שטח מופל ממצוק לעבר החוף, ומתבססים על החוק האוסר נסיעה על חופי ישראל

רכז פורום השרון במפלגת הירוקים, דרור עזרא, העביר הבוקר מכתב ליו"ר הרשות השנייה מוטי שקלאר, בו דרש הסרת סרטון הפרסומת של קרייזי ליין. בסרטון, שעלה בשבוע שעבר בערוצים 2 ו-10, מדרדרת הדוגמנית שירז טל רכב שטח תקוע, ממצוק לעבר חוף הים.

במכתב טוען עזרא כי "כאשר פרסומות מציגות נהיגה פרועה ברכב שטח כהתנהגות 'קולית', וכאשר מוסיפים את העובדה שבקרב הצעירים יש אלמנט רב של חיקוי, אנו מקבלים תופעה נרחב של נסיעה פרועה בשטח שמסכנת את הנוסעים וגורמת נזק כבד לטבע ולשטחים הפתוחים". בין היתר מתבסס עזרא על החוק האוסר נסיעה בחופי הים, במרחק של 100 מטר מקו המים: "לדעתי הפרסומת הזו אינה ראוי לשידור, הן משום שיש בה עבירה על החוק והן משום שמוצגת בה התנהגות ונדליזתית ופרועה באור חיובי".

אגב, אין זו הפעם הראשונה שמפלגת הירוקים פונים לרשות השנייה בבקשה להסיר פרסום העלול לפגוע במאמץ לשמר את החופים. בחודש מאי 2005, החליטו הרשות השנייה והזכיינית רשת להיענות לפניית הירוקים להסיר פרומו ל"סוף הדרך 2" בו מצולמים ג'יפים נוסעים על חוף הים. במכתבה ציינה הדס שכנתי, מזכ"ל הירוקים וחברת מועצת עיריית תל אביב, כי "מצב בו תוכנית טלוויזיה מרכזית בישראל מקדמת או מעניקה לגיטימציה לתופעה מקוממת ומעציבה. לא ייתכן שעבירה על החוק תוצג באור חיובי בזמן צפיית שיא בטלוויזיה. לצערנו, באמצעי התקשורת, בעיקר בתוכניות שעוסקות בספורט אקסטרים ובפרסומת, זוכה התופעה ללגיטימציה".

מהרשות השנייה נמסר כי עד כה לא התקבלה מהירוקים פניה כזו. בקרייזי ליין סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully