וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבת יודעת על מות ההורים?

לי-אור אברבך

20.4.2006 / 10:38

בידיעות פרסמו ראיון עם הבטם בז'ה, שאביה רצח את אמה והתאבד. הארץ: הבת לא יודעת על הטרגדיה. גורמים: כתב ידיעות בישר לה

בעיתון "הארץ" פרסמו הבוקר כי הבטם בז'ה, שאמורה להגיע לישראל בימים הקרובים, לא יודעת עדיין כי אמה נרצחה על ידי אביה שהתאבד מיד אחר כך. לעומת זאת בידיעות אחרונות מובא ראיון מורחב עם ציטוטים של בז'ה, על פיהם היא כבר קיבלה את הבשורה. ידיעות שלח לצורך העניין את כתב העיתון, דני אדינו אבבה, לסיקור מיוחד באתיופיה.

בסוכנות היהודית מתעקשים כי נכון ליום שלישי האחרון, ערב החג השני, לא ידעה הצעירה על הטרגדיה המשפחתית. שיחה שערך עמה כתב הארץ, איינאו פרדה סנבטו, אישרה כי בז'ה אינה יודעת דבר. ואכן הבוקר מפרסם הארץ ידיעה תחת הכותרת - "האחות בדרך לארץ, אך לא יודעת שאחיה יתומים" (יובל אזולאי, רותי סיני ואיינאו פרדה סנבטו).

בסוכנות העבירו אתמול בערב את הפרטים ל"הארץ", כשהם מציינים שבז'ה לא יודעת דבר. "המשפחה שלה - גם שם, בעלה, וגם פה, דודתה - פוגשים ומדברים איתה", אמר לוואלה! ברנז'ה היום דובר הסוכנות, ירדן ותיקאי, "למיטב ידיעתנו הם אמרו שהם רוצים להודיע לה בצאת החג. הם אומרים שהיא מודאגת וחושדת, בגלל שתהליך העלייה מהיר. היא שקטה ולא אוכלת כי היא חושדת שמשהו קרה. זה המיטב שאני יודע להגיד".

מה שבסוכנות לא ידעו, שאדינו אבבה, איש ידיעות שהה שעות ארוכות בביתה של בז'ה בגונדר במהלך החג, עד לצאתו. אז לדבריו היא כבר ידעה. גורמים בידיעות אחרונות אומרים, כי בסוכנות לא התעדכנו ולאי העדכון נגרר עיתון הארץ.

עם זאת, גורמים בארגון "כנף מדרום לציון", טוענים כי כתב ידיעות אחרונות, דני אדינו אבבה הגיע לביתה של בז'ה והודיע לה על הטרגדיה המשפחתית בעצמו.

"היום בבוקר דיברתי עם השליחים שלנו באתיופיה והם בכו כי העיתונאי של ידיעות אחרונות אמר לה", אמר לוואלה! ברנז'ה, אברהם נגוסה העומד בראש ארגון "מכנף דרום לציון". לדברי נגוסה, הודיע לה אבבה את הדברים בליווי אחד משכניה.

ידיעות: לסיפור חשיבות עיתונאית והומניטרית

בשיחה מאתיופיה מכחיש אבבה מכל וכל את הדברים. "אני פה, הייתי פה אתמול, אלה שקרים. אתמול חד משמעית ישבתי אצלה שעתיים. אני לא אמרתי לה כלום, מה אני אמור להגיד לה? יש לי הוכחות הכל מוקלט ומצולם. כל החששות של נגוסה הן שאכתוב על הפלשמורה. אלה פשוט שקרים גסים".

לדברי אדינו אבבה, נגוסה טופל בו האשמות על רקע התנגדותו להעלאת הפאלשמורה. לדבריו כלל לא ראה את אנשי "כנף דרום לציון" בגונדר ממנה הוא מדווח.

מידיעות אחרונות נמסר, כי העיתון "מלווה את סיפור המשפחה מרגע האסון והלאה ורואה בגורל הילדים ובאיחוד בינם לבין אחותם הבכורה סיפור בעל חשיבות עליונה - הומניטרית ועיתונאית. כשדני אדינו אבבה שליח ידיעות הגיע אתמול לבית האחות, היא כבר ידעה שאמה נרצחה בידי אביה ושהוא התאבד. כל מה שפורסם בידיעות מדויק ואמת ואם כלי תקשורת אחרים פרסמו אחרת, הטעות אצלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully