וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה מדריכה

אלכסנדר כץ

25.4.2006 / 14:59

איגוד המפרסמים אישר הקוד האתי שגובש ע"י מוטי שקלאר. איגוד חברות הפרסום יעשה זאת בשבוע הבא. הרשות תקיים הדרכה בנושא

הרשות השנייה תקיים במהלך חודש מאי ב"בצפר" של איגוד חברות הפרסום, סדרת מפגשים מרוכזים בהם יודרכו נציגי חברות פרסום ומפרסמים בנושא הקוד האתי. איגוד המפרסמים אישר עקרונית את הקוד האתי. ברשות השנייה עדיין ממתינים לאישור של איגוד חברות הפרסום, שיתכנס ב-1 במאי להכריע בנושא. בשלב זה מסתמן כי גם הפרסומאים יאמצו גם את את המסמך.

במהלך השנה האחרונה עסקו ברשות השנייה, במשרדי הפרסום ואצל המפרסמים, בניסיון לגבש קוד אתי לגבי המותר והאסור בפרסום בטלוויזיה המסחרית, כאשר המטרה היא לדלל את הרגולציה הרשמית. לאחרונה נכתב מסמך עקרונות אשר מגדיר את מנגנון הפעולה של הקוד האתי.

על פי עקרונות אלו, יוענק תג אתי למפרסמים ולחברות פרסום שיעברו הדרכה באשר לקוד האתי ויקבלו על עצמם את העקרונות של מדריך האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה. באמצעות כך, מבקשת הרשות לקדם את שוק הפרסום לקראת רגולציה משותפת על הפרסומות. פועל יוצא מכך, הוא שהגופים המפרסמים והפרסומאים ייטלו מעתה על עצמם אחריות ציבורית רחבה על תכני הפרסומות.

במסגרת הקוד האתי, מפרסם או פרסומאי, ששתי פרסומות שלו ייפסלו במהלך השנה, או לחלופין תוגבל שעת השידור של חמישה תשדירים שלו במהלך השנה, יישלל ממנו התג האתי והוא יחויב להעביר לאישורה של הרשות את כל תשדירי הפרסומת שיבקש לשדר.

ברשות מדגישים כי הפיקוח ימשיך על תכני הפרסומות ובמידה ותמצא לנכון לפסול או להגביל תשדיר פרסומת שלא עומד בכללים- תעשה כן בהתאם לסמכותה בחוק.

מנכ"ל הרשות השנייה, מוטי שקלאר: "אנו שמחים שאיגוד המפרסמים קיבל על עצמו את עקרונות התג האתי ומקווים כי המשך שיתוף הפעולה יהיה פורה וייטיב עם הצופים ועם הענף. יש חשיבות רבה בכך שהגופים המפרסמים ומשרדי הפרסום ייקחו על עצמם את האחריות הציבורית והחברתית הכבדה לקיומם של פרסומות שאינן פוגעניות והראויות לצפייה בערוצים מסחריים מרכזיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully