וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיינל פור: הקרב שלא ראיתם

לי-אור אברבך

30.4.2006 / 1:49

על שדרי גל"צ בפראג נאסר להעביר את המשחק לאחר תלונות על הפרת זכויות מצד קולי"ש. לבסוף הוא שודר מהארץ בסיוע יוצא התחנה

שדרני גלי צה"ל שיצאו להעביר את המשחק בין מכבי תל אביב לטאו ויטוריה, ניב רסקין ואריה מליניאק, מצאו עצמם משדרים לפני ואחרי המשחק בלבד, ולא במהלכו. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי אנשי קול ישראל הגישו ערר לאנשי ליגת היולי"ב בטענה כי זכויות המשחק שייכות להם ואלה מנעו את השידור על ידי התחנה הצבאית.

על מנת להתגבר על הבעייה, הועבר כיסוי המשחק בשידור מהאולפן בישראל, על ידי טל נתן ורמי יצהר בסיוע צופה אזרחי, משוחרר התחנה דור קידר, שהוקפץ בפראג לשמש כשדר קווים והעביר רשמיו לרדיו. גורמים בתחנה סיפרו, כי נציגי הליגה ישבו כל העת מעל ראשיהם של רסקין ומליניאק וווידאו כי לא יעבירו שידור.

כעת מנסים בגלי צה"ל, באמצעות היועץ המשפטי של התחנה רס"ן עו"ד עדי בן ש"ך, למצוא את הפיתרון המשפטי שיאפשר את העברת השידור היום (ראשון). זאת תוך שימוש בטענה, כי על שידור רדיו, לא נמכרות כלל זכויות והזכויות שנמכרו לרשות השידור רלבנטיות אך ורק לשידור הטלוויזיוני.

ברשות השידור תולים את הסיטואציה שנוצרה ב"בילבול" של גלי צה"ל. "בגלל שבשנה שעברה אישרנו לתחנה, שיש לנו חיבה גדולה אליה, לשדר את המשחק - הם הניחו שהם יכולים לעשות זאת גם השנה", אמר גורם בקול ישראל, "אבל הפעם, בניגוד לאשתקד, רשת ב' שידרה והבית קודם לכל".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בגלי צה"ל הצליחו לגייס רק ביום חמישי האחרון, יום לפני המשחק, את החסויות שיאפשרו לאנשיהם לצאת לסיקור לצ'כיה.

מגלי צה"ל נמסר, כי "גל"צ עשתה, עושה ותעשה את מירב המאמצים בכל תחום על מנת להגיש את מלוא השירות למאזיניה בצה"ל ובחברה הישראלית כמתחייב מרדיו ציבורי".

דוברת רשות השידור, לינדה בר, אמרו בתגובה, כי "הרשות שילמה כסף רב על זכויות השידור של הפיינל פור - קרי טלוויזיה ורדיו ולכן היא עומדת על כך שאף גוף שידור אחר לא יעביר את המשחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully