וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחק אל הקצה

לי-אור אברבך

2.5.2006 / 14:53

מאזיניו של קוואמי זועמים על גלגל"צ שאסרה עליו להשמיע מוזיקה מקומית מ"סיבות אתיות". התחנה: הוא עובד על אלבום, זה לא ראוי

זעם בקרב מעריצי התוכנית "הקצה" של קוואמי דה לה פוקס (איל פרידמן) לאור כוונת גלגל"צ לאסור על פרידמן להשמיע מוזיקה ישראלית מסיבות "אתיות", ולקצצה ליום אחד בשבוע.

התוכנית, שמשודרת כיום שלוש פעמים בשבוע, תשודר במתכונתה החדשה במסגרת לוח הערב המחודש של התחנה, שיכנס לתוקף ב-14 במאי. "הקצה" היא המעוז האלטרנטיבי הכמעט יחיד ברדיו הישראלי ומהווה במה ראשונית ליוצרים טריים בתחום. קוואמי כבר עזב בעבר את התוכנית "עסק שחור" כדי לא ליצור ניגוד אינטרסים בין התכנית לבין קריירת הסולו שלו כאמן היפ הופ.

"ההחלטה הזו נראית לי מוגזמת ושרירותית עד להכעיס", כתב אחד ממעריציו לכתבי המוזיקה בארץ, "תחנה שנותנת לשלמה ארצי לשדר מזה 25 שנה (!) מוזיקה לועזית וישראלית כאוות נפשו, אבל סוגרת מיקרופון לשדרן עם הכי הרבה אהבה למוזיקה ישראלית
עצמאית בדמו בשנים האחרונות, כי הוא החליט להיות גם ראפר, היא תחנה עם סדר עדיפויות מאוד, מאוד, מאוד בעייתי. במילים
פשוטות זו צביעות".

בפורומים השונים, כמו בזה של YNET למשל, כבר מתארגנות קבוצות של מעריציו של קוואמי הקוראות לתחנה הצבאית לא לפגוע בתוכנית ומשגרות פניות נזעמות אל מטה הפיקוד של יהודה הימית כדי להביא לשינוי רוע הגזרה.

קוואמי סירב להגיב לדברים.

מגל"צ נמסר, כי "איל פרידמן (קוואמי) עובד בימים אלה על אלבום חדש ולכן סבורים מנהל גלגל"צ, אלדד קובלנץ ומפקד גל"צ, אבי בניהו כי אין זה ראוי שאמן יוצר שמהווה חלק מתעשיית המוזיקה הישראלית יסקר את הנעשה בה. בנוסף, קוואמי עורך בעצמו את המוזיקה לתוכניתו בשונה משלמה ארצי ב-"עוד לא שבת", אשר אינה תוכנית מוזיקלית ועורך המוזיקה בה הוא יורם רותם ולא ארצי עצמו.

עוד נמסר, כי "במסגרת לוח השידורים החדש של גלגל"צ הוחלט להעלות תוכניות חדשות אשר יסקרו בין היתר מוזיקה אלטרנטיבית מקומית. מעת לעת יערוך ויגיש קוואמי ספיישלים מוזיקליים בגלגל"צ".

המקור והמסור

ב-14 במאי, כאמור, ישנו ערבי גלגל"צ פניהם, ותחנת הבת הצבאית - שהפכה מעוז המיינסטרים הישראלי - מתעדת להפכם, למרות הביקורת, אלטרנטיביים יותר ותטה לשוליים המוזיקליים, רחמנא ליצלן.

הערב החדש יחל בשעה 20:00 - עם סינגלס של הדר מרקס בראשון עד רביעי וביום חמישי, מיד לאחר קולות החיילים עם אסף צ'רנילס, תורחב הרצועה שבין 22:00 לחצות ליום נוסף.

ביום שני (אל יום ראשון תתכנס "הקצה") תעלה תוכנית חדשה - "לינק" בהגשת טל פריצקר, שתטווה קשרים בין פרטי טריוויה וחיבורים מוזיקליים.

ביום שלישי, תארח אושיית התחנה, לילך ברנע, מוזיקאים יוצרים ותשמיע משיריהם ואת השירים שעיצבו אותם. משה בונן, ימשיך להגיש בימי רביעי את "המקור" ולמחרת, תגיש נועה גראס את "המסור" - תוכנית רוק (כן, כן, בגלגל"צ) שתעסוק גם ברוק כבד וגם בקלאסיקות הנצחיות.

עוד תתווסף לתחנה, רצועת ספיישלים - "הופעת החודש" - הופעה חודשית שתועבר בשידור חי בגלי צה"ל ובגלגל"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully