וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הפרסום אישרו הקוד האתי בפרסומות

אלכסנדר כץ

4.5.2006 / 13:44

לפני שבועיים עשה זאת איגוד המפרסמים וכעת איגוד הפרסומאים, בעוד צעד בדרך להפעלתו של הקוד

חברי איגוד חברות הפרסום, אישרו פה אחד את הצעת הקוד האתי כפי שגיבשה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. בימים הקרובים אמורים לקבל באיגוד את תוכנית ההדרכות של הרשות השנייה שיתקיימו במהלך חודש מאי, במסגרתן יעברו בעלי תפקידים במשרדי הפרסום והמפרסמים עצמם הדרכה על הקוד האתי. האישור של איגוד חברות הפרסום התווסף לאישור הקוד האתי על ידי איגוד המפרסמים מלפני כשבועיים.

במהלך השנה האחרונה עסקו ברשות השנייה, במשרדי הפרסום ואצל המפרסמים, בניסיון לגבש קוד אתי לגבי המותר והאסור בפרסום בטלוויזיה המסחרית, כאשר המטרה היא לדלל את הרגולציה הרשמית. לאחרונה נכתב מסמך עקרונות אשר מגדיר את מנגנון הפעולה של הקוד האתי.

על פי הקוד האתי, יוענק תג אתי למפרסמים ולחברות פרסום שיעברו הדרכה על עקרונות הקוד האתי ויקבלו על עצמם את העקרונות של מדריך האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה. באמצעות כך, מבקשת הרשות לקדם את שוק הפרסום לקראת רגולציה משותפת על הפרסומות. למעשה, הגופים המפרסמים והפרסומאים ייטלו מעתה על עצמם אחריות ציבורית רחבה על תכני הפרסומות.

במסגרת הקוד האתי, מפרסם או פרסומאי, ששתי פרסומות שלו ייפסלו במהלך השנה, או לחלופין תוגבל שעת השידור של חמישה תשדירים שלו במהלך השנה, יישלל ממנו התג האתי והוא יחויב להעביר לאישורה של הרשות את כל תשדירי הפרסומת שיבקש לשדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully