וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשת לא חרגה"

אלכסנדר כץ

7.5.2006 / 13:47

בישיבת ועדת הטלוויזיה נמסר כי הזכיינית לא חרגה ממכסת הפרסומות המותרת בארץ נהדרת

ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, קבעה ביום חמישי האחרון כי הזכיינית קשת, לא חרגה יום לפני כן בתוכנית ארץ נהדרת ממכסת הפרסומות והפרומואים המותרים בכל שעה נתונה. יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, אמרה לוואלה! ברנז'ה, כי "הפעם לא הייתה חריגה, אולם זה לא מפחית מהחריגה של לקשת מלפני כחודש באותה תוכנית. הבעיה היחידה שהייתה היא שנמסר על יציאה לחמש פרסומות והיו 15".

ועדת הטלוויזיה קיבלה את תלונות הצופים על ההפניה הלא מדויקת של אייל קיציס בתוכנית, וקראה לזכייניות לכבד את קהל הצופים.

החלטה משמעותית שהוועדה אישרה, הייתה ביטול תקופת ניסיון של חצי שנה, של מגבלת שלוש הדקות של מקבצי הפרסומות והקדימונים במהלך מהדורת החדשות.

הזכייניות טענו מגבלות הללו יוצרות מצב של חוסר איזון בדקות הפרסום באותה השעה - עומס של דקות פרסום בסיומה של המהדורה ופגיעה ברצף השידור, משום שמהדורת החדשות עצמה ניתן לשדר שני מקבצי פרסומות של שלוש דקות כל אחד.

משנים שיטת חישוב פרסומות

הוועדה החליטה לדון בישיבתה הבאה שתתקיים בעוד כשבועיים, בשינוי שיטת חישוב דקות הפרסומות והפרומואים, משיטה יומית לשיטה רבעונית, לפי בקשתם של מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר והזכיינים. על פי שיטה המוצאת, לכל זכיין תאושר מכסת דקות פרסומות ופרומואים לתקופה של שלושה חודשים והוא ינצל אותה כרצונו.

למרות זאת, לא מתכננים ברשות להגדיל את זמן הפרסומת והפרמואים המקסימלי לכל שעה ליותר מ-12 דקות, כפי שמאושר כיום. גורם ברשות מסר לוואלה! ברנז'ה, כי למרות זאת, מדובר בהטבה משמעותית לזכיין, שיוכל מראש לנתב את דקות הפרסום לשעות הפריים טיים בימי צפיית השיא.

בישיבה הקרובה תציג הרשות בחוות דעת משפטית בנוגע למשמעויות השינוי וחוות דעת מקצועיות באשר להשלכות של שינוי חוק כאמור. יו"ר ועדת טלוויזיה, דוד אלכסנדר, כי "ברור לנו כי קיימת כרגע מגבלה חוקית על אופן חישוב הפרסומות. הועדה מבקשת לדון בנושא ולבחון את כל ההשלכות המשפטיות, הכלכליות והציבוריות בטרם החלטתה באם לשנות את החוק בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully