וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרצה או לא נרזה

לי-אור אברבך

9.5.2006 / 11:26

גל נוסף של טלוויזיה בריאותית תוקף את ישראל - ערוץ חדש, ריאליטי ותכנים לילדים. אודי מירון: ערוצי הבידור מיצו עצמם

גל ההרזייה והבריאות תופח לאחרונה והוא צפוי לתפוס משקל על מרקענו בתקופה הקרובה. ענייני "החיים הטובים" אינם יורדים מסדר היום בתוכניות הבוקר המאוחר שקיבלו לאחרונה חיזוק בדמותם של סיגל שחמון וד"ר איתן פרידמן ב-10, שרון כידון ברשת וכפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בקרוב גם אלימור זילברמן או לחלופין פרופ' רפי קרסו בקשת.

כזכור, בשנים האחרונות כבר היה גל של תכניות הרזיה, עם סדרות
התעודה המקבילות של מיקי חיימוביץ' בערוץ 10 ושל רפי גינת בערוץ 2 (רשת). זאת, בנוסף לתכנית הקאלט "מירי לא חסה" של מירי בלקין, ששודרה בקשת ב-2004.

עתה מגיעה גם תוכנית הריאליטי הישראלית הראשונה העוסקת בנושא - "לרדת בגדול". בתוכנית שתעלה בערוץ 10 על פי הפורמט האמריקאי המצליח, "THE BIGGEST LOSER!", יתמודדו 12 גברים ונשים על תואר "המרזה הגדול". התוכנית שתעלה לשידור בימי רביעי, החל מה-24 במאי, תעקוב אחר המאבקים, והמהפכים הנפשיים בעקבות השינויים, האימונים המפרכים והתחרות. הסדרה בהפקת מיכל בן דויד וגבעון שניר, מחברת 'ריאליטי?'.

לא תאכל נכון לא תגדל

בערוץ נילודיאון החליטה לטפטף את נושא קיצוצי הגיזרה לילדינו כבר בינקותם. היום הודיע הערוץ, כי הוא צפוי להוביל קמפיין לעידוד תזונה בריאה ופעילות גופנית לילדים והוריהם. בכוונת הנהלת ערוץ ניקלודיאון להוביל את המהלך באמצעות תכנים בערוץ המותאמים לגילאי הצופים שיקנו לילדים ובני משפחותיהם סגנון חיים בריא שיכלול תזונה בריאה בשילוב פעילות גופנית והגנה מפני קרינת השמש.

בימים אלה מגייסים בערוץ ניקלודיאון רופאים העוסקים בתזונה בריאה לילדים וחינוך לתזונה בריאה במשפחה, ומגבשים קונספט דוקומנטרי לתוכנית מקור בז'אנר עליון שתעמיד במרכזה את הנושא. תוכנית הקיץ של ערוץ ניקלודיאון שתעלה בחודש יולי על המסך תעמוד בסימן תזונה בריאה ועידוד הפעילות הגופנית ותתמקד בהכנת הילדים לבית הספר: מארוחת הבוקר בבית ועד ארוחת עשר שהילדים לוקחים לבית הספר. סך הכל ישקיע ערוץ ניקולידאון למעלה ממיליון שקל בהפקות מקור ובטיפוח המודעות לנושא.

בערוץ בוחנים גם שיתוף פעולה של הערוץ עם המותג העולמי "ניק טרישן", העוסק בחינוך ילדים ברחבי העולם לתזונה בריאה ואורח חיים נכון הכולל פעילות גופנית.

עוד לא הגענו לטיפול יתר

"בעצם האמריקאים גילו שתוחלת החיים היא במגמת ירידה", אמר לוואלה! ברנז'ה, מנכ"ל ענני תקשורת, אודי מירון, "ולכן גם הנושאים הבריאותיים במיוחד אלה שעוסקים במניעה תופסים חשיבות אדירה בחיים המערביים - והטרנד הזה בא לידי ביטוי בתוכניות".

ענני תקשורת תשיק ב-13 ביוני את ערוץ הבריאות שיעלה בכבלים ובלוויין. מדובר בערוץ שיעסוק אך ורק בנושא החיים התקינים ויכללו בו תוכניות מקור לצד תכנים מיובאים. מרון, הגה את הערוץ עוד בטרם נוצר הסחף הבריאותי.

"הנושא הזה הוא קרוב ללבי אולי כי אני נשוי לרופאה. אני מרגיש את החסך שיש בו במיוחד במגמה ההתפתחותית של הערוצים ערוצי הבידור די מיצו עצמם ויש היום שפע. העובדה שגם חברות המזון הופכות להיות מודעות יותר והן מוכנות להשקיע בתכנים, גם מסייעת".

מירון אינו חושש מעודף יתר בכל הכרוך בטיפול הטלוויזיוני בנושא, "בדרך כלל במקומותינו הטרנדים הופכים לטיפול יתר ולנסיגה. כרגע אנחנו עדיין לא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully