וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיעת מבחן

לי-אור אברבך

15.5.2006 / 12:08

מרסל אברהם מימן נסיעות לכתבי ידיעות ומעריב למדריד, וקיבל כתבות פרופיל בשניהם. בידיעות - שלילית, במעריב - חיובית

הבוקר התפרסמו בשני העיתונים היומיים הגדולים כתבות פרופיל על מרסל אברהם, המפיק הישראלי לשעבר שיביא בקרוב לישראל את ריקי מרטין. אברהם, הוא גם האיש שהזמין את כתבי ידיעות אחרונות ומעריב להופעה של מרטין וללינה במלון בבירת ספרד, מדריד.

במשרד יחסי הציבור המקדם את בוא ריקי מרטין לישראל, ישראלי-קורינלדי, מכחישים כי תלו בדרך כלשהי את נסיעת הכתבים לג'אנקט בעריכת הפרופיל על המפיק המזמין. יש לציין כי בידיעות אחרונות, פרסמו כתבה שהתבססה בעיקר על תחקיר שלילי ועל שיחה מוקדמת עם האיש בשילוב דברים שאמר במסיבת העיתונאים במדריד. זאת בעוד במעריב, הופיע ראיון אחד על אחד עם האיש. ראיון מפרגן בעיקרו.

"הראיון איתו נקבע לפני חודש", אמר לוואלה! ברנז'ה גורם במעריב. לדבריו התכנון היה לערוך שיחה טלפונית אולם כשהגיעה ההזמנה למדריד הייתה התארגנות לראיון אישי, שנקבע בלעדית עם ליאת שלזינגר. בעיתון מצהירים, כי לא הייתה כל התחייבות לשער או כל התחייבות ליח"צנים לפרסום כלשהו. את האופי המפרגן של הכתבה, תולים במעריב בהזדמנות לראיינו פנים מול פנים - "לו בידיעות היו עושים זאת, אז גם הכתבה שלהם הייתה חיובית יותר", אמר אותו גורם, "מראש הם נכנסו באנטי לכתבה משום שלא קיבלו אותו לראיון".

למרות הטענה, בידיעות אחרונות התחילו לעבוד על הכתבה ביום שני בשבוע שעבר. זאת עוד בטרם נודע כי תגיע הזמנה למדריד. בעיתון החליטו במודע, להמשיך בכתבת הפרופיל נגד מרסל אברהם, חרף ההזמנה ונסיעת הכתב לסקר את הופעתו של ריקי מרטין.

למי יש כח

"סגירת ג'אנקט היא הסכם כבוד בין שני אנשי מקצוע - היחצ"ן והעורך", שופך אור לוואלה! ברנז'ה עורך לשעבר באחד המוספים הגדולים, "פעמים רבות נוהגים לא לשלוח אם אין בלעדיות, אלא אם מדובר במקרים חריגים".

"כתבנו לא פעם דברים רעים לאחר נסיעה, היחצ"נים אמורים לקבל את זה בהבנה - יש כאלה שעוקצים בהומור וגם יש את אלו שנוזפים בך ומשתוללים ואתה מסכן במידה כזו או אחרת את יחסיך איתם", מספר אותו עורך.

לדבריו המחוייבות לכתוב דברים חיוביים בהכרח על מי שהזמין אותך לנסיעה, תלויה באופיו של העורך. "אם אתה עורך חלש, תרצה לרצות יח"צנים. ליח"צן יש כח ותקציבים אחרים - וחושבים איך אפשר להתקזז איתו - יודעים איפה ללחוץ אצלו ואיפה לא. אפשר בעיקר להפעיל לחץ על יח"צנים אם אתה בעיתון גדול - הכל תלוי במי צריך את מי יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully