וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרן ר' תובע 3 מיליון ש"ח מאילנה דיין ו"עובדה"

לי-אור אברבך

16.5.2006 / 10:30

הקצין שזוכה מאשמת וידוא הריגה: "עובדה 'בישלה' צילומי התחקיר". לדבריו, הוא הוצג כ"מפלצת המסתערת על ילדה תמימה"

"סרן ר'" (כיום רס"ן), הקצין שזוכה מאשמת וידוא הריגה של ילדה פלסטינית, הגיש היום תביעה של שלושה מיליון שקלים כנגד תוכנית התחקירים "עובדה" ומגישתה אילנה דיין.

"באמצעות סילוף וזיוף הקלטות, הבאת המידע השקרי, בחירה של מילים ושל נימות, סינון המידע ועריכתו", כותבים עו"ד אלעד איזנברג ויואב מני בשם ר', "העבירו מסר אחד לציבור: המדובר בחיית אדם, מפלצת במדים, המסתערת על ילדה תמימה שתעתה בדרכה לבית ספר, כשהוא מוגן בתוך נגמ"ש, כשבמקביל חייליו, חיות אדם גם הם, יורים עליה צרורות ממקלעים כבדים וחוגגים את מותה בשתייה וריקודים מיד לאחר מכן".

"כש'מחפשים דם'", נכתב בכתב התביעה, "במיוחד כשלרשותך מכונת תקשורת כה מיומנת שנהנית מקרדיט כה רב בקרב הציבור, מוצאים דם, גם אם צריך לעקם (וזאת בלשון המעטה) כמה כללים וחוקים בדרך". הכוונה לעיקום, על פי התביעה, ה"עיקום" הוא "בישול" של חלקים נכבדים מכתבת התחקיר - כלומר, הדבקה, לכאורה, של פס קול ממועד מסוים על תצלום ממועד אחר. לדברי עוה"ד, הדו-שיח המושמע פעמים רבות, אינו מופיע כלל בקלטת בזמנים בהם צולמו הקטעים שהוצגו.

במהלך כתב התביעה מכונה מגישת התוכנית שוב ושוב כ-ד"ר דיין. "שלא כמו אנשי תקשורת אחרים", כותבים התובים, "נהנית הנתבעת מהילה של מומחית למשפטים. ואם היא, דוקטור למשפטים ואשת תקשורת מהשורה הראשונה, קובעת נחרצות על התחקיר הצבאי (שניקה את הקצין) "שיש בו הכל חוץ מעובדות אמת" – מי אנו, הצופים התמימים ומחוסרי הידע וההכשרה, שנחלוק עליה?".

בסוף כתב התביעה המכונה על ידי מגישיה כתקדימית, נכתב, "רק פסיקה חדה, רועמת, ברורה, של בית המשפט הנכבד, תשמיע קול ברמה: לא עוד".

אילנה דיין אמרה לוואלה! ברנז'ה, כי העניין הועבר לעוה"ד וכי אין בדעתה להתייחס לעניין משפטי או לטקסט האמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully