וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמייח בגלובס

לי-אור אברבך

18.5.2006 / 17:00

עורך "פירמה" רועי ארד השמיט את הקרדיט שלו, לאחר שכתבת תחקיר על רפי גינת נגנזה. גינת מכחיש קשר להורדת הכתבה

רועי (צ'יקי) ארד השמיט את הקרדיט שלו כעורך "פירמה", מוסף העיתון הכלכלי "גלובס", בגיליונו האחרון (מאי). זאת במחאה על הוראתו של עורך העיתון, חגי גולן לגנוז כתבת תחקיר על רפי גינת שיועדה לאותו גיליון.

מדובר בכתבה עליה שקד מספר שבועות העיתונאי שרלי שיטרית ואשר אמורה הייתה לשפוך אור על דמותו של עורך ידיעות אחרונות. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי התחקיר כלל נבירה ארכיונית על פירסומים של ואודות גינת ושיחות עם עיתונאים שעבדו לצדו. גורמים ב-"גלובס" מתעקשים כי מדובר בכתבה מאוזנת ולא בהכרח שלילית, למרות שהיא חושפת כמה צדדים לא ממש מחמיאים על גינת.

בסופו של דבר, למרות אישור ותיקון הכתבה על ידי עורכי המוסף, יעל שחם ורועי ארד, הודיע העורך חגי גולן כי היא לא ראויה לפרסום. זאת על אף שגינת עצמו הגיב לדברים. במהלך השבוע עם נפול ההחלטה ניהלו העורכים דיונים וויכוחים עם גולן, אך זה היה נחוש בדעתו. בכיר בגלובס תלה זאת בשיחה שקיבל גולן מגינת עצמו.

טענותיו של גולן, היו כי הכתבה לא מקצועית ונשענת בעיקר על חומרים ארכיוניים. עוד נאמר, כי עיתון שיפרסם את הדברים יסתכן בתביעה של לשון הרע. במחאה על ההחלטה, כאמור, שמו של רועי ארד לא הופיע על גיליון החודש.

רועי ארד אמר בתגובה לוואלה! ברנז'ה: "זו הייתה לדעתי כתבה טובה". שרלי שיטרית אמר, "מה שעשיתי בתחקיר היה להוכיח שיש עוד שימוש לעיתונים מלבד לעטוף דגים". יעל שחם סירבה להגיב.

חגי גולן, סירב להגיב לדברים ואמר כי את ענייניו הפרטיים של גלובס הוא מנהל במערכת.

כשנשאל רפי גינת אם היה אחראי להורדת הכתבה, ענה בתגובה: "לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully