וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות סוערות בדיון על רשות השידור בכנסת

לי-אור אברבך

23.5.2006 / 11:57

ועדת הכלכלה דנה הבוקר בנושא חוק ההסדרים בכל הנוגע לרשות. היו"ר כחלון: לא נאפשר פגיעה בעובדים

הבוקר התקיימה במשכן הכנסת ישיבה של וועדת הכלכלה בעניין חוק ההסדרים ובכללו שינויים מבניים וכלכליים ברשות השידור כמו, הפחתה באגרה והוצאת הפקות החוצה. בפתח הדיון הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ משה כחלון כי לא יתן ידו לרפורמה אם לא ינתן פתרון לנושא העובדים. כחלון אף נוטה להתנות את קבלת החוק בחתימה על הסכם שיבטיח זאת.

גם השר הממונה על רשות השידור, איתן כבל תמך בחוק והבהיר כי הרשות תקרוס אם לא יעבור. "אם לא נהיה תלויים זה בזה נהיה תלויים זה לצד זה", אמר. ח"כ נוספים שנכחו בדיון - שלי יחימוביץ (עבודה), רונית תירוש (קדימה), וחנא סווייד (חד"ש) - התייחסו כולם לנושא פתרונות לעובדים.

היו"ר כחלון אמר כי יש להתייחס לנושא "ברגישות ובנחישות". ח"כ אבשלום וילן (מרצ-יחד) אמר כי יש לעגן בחקיקה את הצורך בשידור ציבורי - "יש לקבוע זאת חד משמעית ולא לעשות הפחתה באגרה", אמר. ח"כ סוויד הביע חשש שרפורמה שבאה לידי ביטוי גם בהוצאת הפקות מחוץ לרשות תגרום לאי מתן ביטוי לתרבויות המיעוט.

לדברי ועדי עובדי רשות השידור שראשיהם הגיעו לישיבה הציג האוצר נתונים שקריים בדיון ונציגו מיאן לענות ישירות על שאלות. גם המנכ"ל השמני, יאיר אלוני, התנגד לחוק "במהלך שלוש השנים האחרונות הופחתו 36% מהאגרה ועכשיו אומרים שהרשות פשטה רגל", אמר.

במהלך הדיון, התגלעו חילוקי דיעות בין יו"ר שח"ם יורם חטב שקרא לאמץ את הצעת האוצר לבין אנשי הוועד. כדי להשקיט את הרוחות אמר חטב "אנחנו לא אויבים".

"אנחנו לא חושבים שזה ראוי לדון בשידור הציבורי במסגרת חוק ההסדרים", אמר לוואלה! ברנז'ה חיקה גינוסר, יו"ר ועד עיתונאי הרשות, "יש לעשות זאת בחקיקה נפרדת ועל כבל לנתק קודם כל את הרשות מהפוליטיקה". לדברי גינוסר הוצאה של הפקות הרשות החוצה תעלה כ-260 מיליון שקלים - כסף שלרשות אין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully