וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף הקולנוע: לא נזמין מבקרים לבכורות

לי-אור אברבך

24.5.2006 / 9:52

במכתב ששלחה התאחדות ענף הקולנוע לתא המבקרים, מאיימים אלו לא להזמין לבכורות עיתונאים שיכתבו באותו יום ביקורת על הסרט

עליית מדרגה נוספת במלחמה בין התאחדות בתי הקולנוע לתא המבקרים. במכתב שנשלח ליו"ר התא, גידי אורשר, מודיעה ההתאחדות למבקרים כי אלו מהם שלא יתחייבו לא לכתוב ביקורת על הסרט ביום צאתו לא יוזמנו יותר להקרנות המוקדמות.

"מאחר ולא נוכל להסכים להגיש לכם במו ידנו את הכלי באמצעותו נפגע ענף הקולנוע", נכתב במכתב, "הוחלט כי להקרנות המוקדמות יוזמנו עיתונאים שאינם מבקרי קולנוע. מבקרי קולנוע שיסכימו להסדר המבוקש על ידנו, ימשיכו גם הם להיות מוזמנים להקרנות המוקדמות". המכתב מסתיים באמירה, ספק איום, כי מבקרים שלא ידחו את ביקורותיהם לאחר סוף השבוע הראשון, לא יוכלו להיכנס להקרנות.

מלחמה עתיקת יומין

המדובר בחלק ממהלך שיוזמים בשבועות האחרונים מפיצי הסרטים בישראל על מנת למנוע ביקורות, שלטענתם פוגעות ברווחיהם על ידי כך שהן מבריחות את הקהל עוד בטרם זכה הסרט להיות מוקרן. הדרישה הייתה קיימת כמעט מאז ומתמיד, אך בחצי השנה האחרונה העלו אותה המפיצים שוב וביתר שאת.

לאחר מספר פגישות בין הצדדים, הודיע תא המבקרים הישראלי כי הוא דוחה מכל וכל את הטענה וכי אין בדעתו להמנע מכתיבת הביקורות. מה שהוביל לשליחת המכתב אתמול.

"לפני עידן האינטרנט הייתה הסכמה בין העיתונות הכתובה ליח"צנים לכתוב את הביקורת אחרי סוף השבוע הראשון", אמרה לוואלה! ברנז'ה עטרה ישראלי, המנהלת את יחסי הציבור של סרטי נח מבית גלובוס גרופ, "בשורה התחתונה זה עניין של תן וקח. אם העיתונאי יכתוב עוד יומיים לא יקרה כלום. ביקורת היא עניין של טעם אישי ודבר כזה יכול לגמור לך על הסרט. אף אחד לא עושה לנו טובה התקשורת צריכה אותנו באותה מידה. טכנית הם יכולים לעשות את השינוי, אבל אנחנו לא רוצים להיכנס למלחמה".

יעל שוב, עורכת הקולנוע של טיים אאוט, מגזין שמקפיד על פרסום ביקורות על כל הסרטים ביום יציאתם, אמרה כי "מו"ל ועורך המגזין בוחנים את הסוגייה ומחכים לראות כיצד תפעלנה המערכות האחרות". דבורית שרגל מראשי תא המבקרים, אמרה לוואלה! ברנז'ה, כי בתא "בוחנים את המכתב ונשקול את צעדינו בעתיד הקרוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully