וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר "עובדה" הביא למעצר שוטר

לי-אור אברבך

29.5.2006 / 11:23

רס"ב רפי מנשה נעצר לאחר שתוכנית התחקירים שהקליטה שיחותיו עם גורמים עבריינים לכאורה ביקשה תגובה ממשרד המשפטים

מידע שהגיע לתוכנית התחקירים "עובדה" של אילנה דיין, ובקשה לתגובה שהועברה מהתוכנית למשרד המשפטים הביאה אמש למעצרו של השוטר רפי מנשה, על ידי המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים. מנשה, רכז מודיעין בצפון הארץ, נעצר בחשד לקבלת שוחד מעבריין המבוקש על ידי המשטרה בגין עבירות הונאה וגניבה.

כזכור חשפה התוכנית 'עובדה' גם את פרשת השוטר צחי בן אור וקשריהם של האחים פרניאן עם מפקד ימ"ר דרום, ניצב משנה יורם לוי, מידע שהביא להקמת ועדת זיילר.

כתבתה של אורלי וילנאי שתשודר בתוכנית עובדה הקרובה מתעדת שלושה שבועות אינטנסיביים של מפגשים ושיחות טלפון בין רס"ב רפי מנשה, רכז מודיעין במשטרת זבולון, לבין שרלי ווזאנה, עבריין המבוקש למשטרה על עבירות הונאה וגניבה.

במפגשים בין השניים מתועד רס"ב מנשה כשהוא מקבל לכאורה שוחד מווזאנה ואף מתכנן איתו לכאורה מעשי גניבה ומרמה משותפים, שבסופם יתחלקו בשלל. במהלך השבועות האלו מבטיח מנשה לוואזנה לו שאם 'ידאג' לו לסיוע ל'משכורת השוטר העלובה' הדבר ישתלם לו. על פי החשד העולה מהשידור הצפוי ביופ רביעי הקרוב עובדה קיבל לכאורה רס"ב מנשה במהלך החודשים האחרונים, על בסיס יומי כמעט, כספים בסך כולל של כ- 100,000 שקלים. בתמורה סיפק לעבריין אינפורמציה משטרתית על מבצעים, כמו גם על החיפושים אחריו.

בשיחות ובצילומים של 'עובדה' ניתן לשמוע ולראות כיצד סוחט לכאורה מנשה את העבריין ומנחה אותו מתי השטח נקי מחיפושים אחריו והוא יכול להיות בבית.

היום יובא מנשה להארכת מעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully