וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלטון תגבה אלפי שקלים מבתי הקפה

רוני לינדר-גנץ

6.6.2006 / 7:33

נציגי החברה עוברים בין בתי קפה עם מכתבים המורים על הסדרת התשלום. הזכיינית תדרוש 309 שקל כפול מחצית ממספר המקומות

נציגי חברת צ'רלטון, בעלת זכויות השידור של משחקי המונדיאל, התחילו שלשום לעבור בין בתי קפה בתל אביב ולמסור להם מכתבים המורים על הסדרת התשלום בעבור הזכות לשדר את משחקי המונדיאל - כך נודע ל-TheMarker.

כפי שפורסם אתמול, צ'רלטון תגבה מבתי קפה, פאבים ומקומות ציבוריים תשלום בעבור הזכות לשדר את משחקי המונדיאל. מדובר בסכום של 309 שקל (עלות חבילה בודדת) המוכפל במחצית ממספר המקומות שמכיל בית העסק. לדוגמה, בית קפה המכיל 50 מקומות ישיבה ישלם כ-7,700 שקל לצ'רלטון בעבור הזכות לשדר את משחקי המונדיאל.

עם זאת בעלי עסק שפנו לחברה נענו כי הסכום נתון למשא ומתן, ומקומות שלא ישדרו את כל המשחקים, יקבלו הנחה מסוימת במחיר. לפי ההערכות, כ-15 אלף בתי עסק ישדרו את משחקי המונדיאל.

"בשעה 23:00 בלילה הגיעו שני צעירים, שאלו אותי אם אני בעלת המקום והוציאו חתיכת נייר שכתוב עליה שאני צריכה לרכוש מהם את זכויות השידור, ולא - יתבעו אותי ב-20 אלף שקל", מספרת מירב בן שלמה, הבעלים של "קפה ביאליק" בתל אביב. "בהתחלה חשבתי שאולי עובדים עלי או מנסים לרמות אותי, כי המכתב לא היה חתום על ידי מנכ"ל או עורך דין, לא היה עליו לוגו, וחלקו הגיע בכתב יד".

המכתב, שהגיע לידי TheMarker, כולל אזהרות מפורשות כלפי בתי עסק שיקרינו את המשחקים בתחומם בלי לשלם תמלוגים לצ'רלטון: "צ'רלטון בע"מ היא בעלת הזכות הבלעדית להרשות את הקרנתם הציבורית של משחקי מונדיאל 2006 בתחומי מדינת ישראל... כל גורם שיפר את זכויותיה של צ'רלטון בע"מ צפוי, בין היתר, להיתבע לתשלום פיצויים סטטוטוריים על פי דין של עד 20 אלף שקל בגין כל הפרה, וכן להיתבע בנוסף בגין נזקים של צ'רלטון בע"מ".

מנכ"ל צ'רלטון, אדר זהבי, מסר בתגובה: "התעריף של 2.97 שקלים למשחק (חישוב שמחלק את הסכום ב-52 משחקים - רל"ג) בעבור בעל מסעדה או פאב שממלא את המקום במאות צופים הוא מחיר יותר מהוגן". בנוגע לאופן מסירת המכתב לבית הקפה נמסר מהחברה: "שעת המסירה היא פועל יוצא של הזמן הקצר שנותר עד לתחילת המונדיאל".

בתוך כך נמסר כי צ'רלטון דוחה את הטענות שהועלו בעתירה שהגיש נגדה לבג"ץ עו"ד יהודה רסלר בשבוע עבר. מהחברה נמסר כי הטענה כאילו שיתוף הפעולה עם yes ו-HOT מהווה הסדר כובל המחייב את הציבור במחיר מוגזם, "אינה יכולה שלא להעלות חיוך על פני הקורא". לטענת החברה, yes ו-HOT משווקות את המשחקים לפי שיקול דעתן ובתנאים שונים למנוייהן. כמו כן, נטען כי צ'רלטון כלל אינה קובעת את המחיר, אלא רק את התמורה שישלמו לה yes ו-HOT.

לגבי הטענה נגד החשכת הערוצים הזרים, טוענת החברה, באמצעות עוה"ד אבנר ברק ונעם פורר ממשרד עוה"ד דן כהן, שפיגלמן, ברק, זמיר ושות', כי אם לא יוחשכו הערוצים הזרים המשדרים את משחקי המונדיאל ייפגעו הזכויות הבלעדיות שרכשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully