וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדה וידיעות אחרונות - המשבר

לי-אור אברבך

7.6.2006 / 12:16

בתוכנית התחקירים הפסיקו להיעזר בעיתון לקידום תחקיריהם. בידיעות מממשיכים לדלג על קרדיט לכתבות שפירסמה אילנה דיין

משבר אמון ביחסי "עובדה" וידיעות אחרונות. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בתוכנית התחקירים של דיין הפסיקו למסור כתבות לעיתון למטרות קידום או להעזר בעיתון בצורה כזו או אחרת.

התייחסות העיתונים לפרשת מבקר המדינה נגד סגן ראש עיריית פתח תקווה, חיזקה את ההערכה בקשת ובמערכת "עובדה", כי בידיעות אחרונות נמנעים באופן עיקבי לתת קרדיט לתחקיריהם.

במעריב (יהודה גולן) ובהארץ (ראלי סער) פורסם עם התפוצצות הפרשה, כי חקירת מבקר המדינה נגד עו"ד סיני גלבוע הועברה בעקבות חשיפת "עובדה" לטיפול היועץ המשפטי לממשלה. ואכן מדובר בכתבה שפורסמה ב-15 בפברואר בתוכניתה של אילנה דיין ועוסקת בפרטים שנחשפו השבוע שוב בתקשורת. בידיעות אחרונות, כאמור, נמנעו כלל מאיזכור הכתבה האמורה של גיא לשם.

בפרקים הקודמים

לאחרונה, פורסם ב"הארץ", כי בקשת כועסים על ידיעות על היעדר קרדיט בפירסום סיפור מעצרו של השוטר רפי מנשה, החשוד בקבלת דמי שוחד מעבריין. אז אף השמיטו את ההתייחסות לתוכנית התחקירים מהודעת משרד המשפטים בנושא.

גם במקרים כמו סיקור דו"ח זיילר נמנע העיתון מלציין, כי הפרשה התפוצצה עם פרסום עובדה על פרשת פריניאן. אך לא רק עניין הקרדיט מעיב על יחסי שתי המערכות.

לאחרונה פורסם בוואלה! ברנז'ה, גם על תחקיר בעניין רופאה שתואשם בהריגה, שעלה בידיעות והקדים את עובדה לאחר שזו פצחה בפרומואים. יש לציין, כי דווקא במקרה זה עת עלתה הידיעה היום שוב לכותרות, קיבלה "עובדה" קרדיט בידיעות אחרונות.

לכך קדם מקרה מפורסם אחר: פרשת ישראייר והטיוח. גם אז, לפני מה שהיה אמור להיות התוכנית הפותחת של עובדה, הקדים העיתון של המדינה את אילנה דיין ואנשיה.

מעריכים את דיין

בידיעות אומרים שאי שיתוף הפעולה מצד "עובדה" לא מוכר להם וכי לא הבחינו בהתנהלות יוצאת דופן. בכל אחד מהמקרים המצויינים בידיעה, בעיתון דוחים טענה של התנכלות או פעולה מכוונת ותולים זאת בשיקולים עיתונאים ענייניים. "כשמגיע קרדיט - מגיע", אמרו בעיתון.

גורמים בעיתון הדגישו את ההערכה שיש כלפי דיין וציינו כי מן ההגיון הוא כי מקרים רבים המתגלגלים לפתח עובדה נמצאים בטיפול הכתבים החוקרים של העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully