וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורים נרחבים בחינוכית

לי-אור אברבך

13.6.2006 / 13:55

כ-20 עובדים בחינוכית קיבלו ביומיים האחרונים מכתבים במסגרת גל פיטורים ראשון לקראת סוף עונת השידורים. העובדים: נתבע

כ-20 מעובדי החינוכית קיבלו ביומיים האחרונים מכתבי פיטורים. מדובר בתחקירנים, רכזים ואנשי מערכת בתוכניות כמו בקריאה ראשונה, תיק תקשורת, חוצה ישראל, מוסף המוספים, מבט בשניים, בנעלי בית ואחרות. מדובר בגל ראשון של פיטורים אשר בסופם צפויים לאבד את מקום עבודתם כ-30 עובדים בסך הכל.

כל העובדים המפוטרים, הם למעשה פרילנסרים ששהו בין שנה לשנתיים בתפקידם. לטענתם פוטרו על מנת שלא יגיעו לסף השנתיים, בו יאלצו לקבל קביעות. בהסברים שניתנו להם עם הגשת המכתבים, נאמר כי מדובר בדרישת האוצר.

"אנחנו נקראים פרילנסרים, אבל בפועל זה לא כך, אנחנו מחוייבים לעבוד יום יום לתת שמונה שעות שבועיות, יש כרטיס עובד והכל כמו מן המניין - עד לעניין התנאים - כאן זה שונה. אין ימי חופשה, אין מחלה, הבראה ויש חופשים מאולצים ללא אפשרות לעבוד, השכר הוא גלובלי וכעת גם פוטרנו", מספר אחד העובדים. כמו כן לא שולמו כספים, מספרים העובדים, לעובד שישב שבעה או לאמהות שעל פי חוק מגיעות להן שעות הנקה.

כעת מתארגנים העובדים כדי להגיש תביעה נגד החינוכית בעזרתן של עמותות הדואגות לזכויות העובדים. מהטלוויזיה החינוכית טרם נמסרה תגובה.

החינוכית: אנו מחויבים לנהוג על פי ההנחיות

הטלוויזיה החינוכית הגיבה היום: העסקתם של הפרילנסרים מעוגנת בהסכם המגדיר את סוג השרות המבוקש, את הגמישות בהיקף ובמשך העסקתם, וזאת על פי הצרכים והתקציבים העומדים לרשותנו. אנו מחויבים לנהוג על פי הנחיות נציבות שירות המדינה והפרקליטות בעניין רכישת שירותים מפרילנסרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully