וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לסגור לאלתר את ערוץ 33"

לי-אור אברבך

15.6.2006 / 9:58

בלעדי: לידי וואלה! ברנז'ה הגיע הדו"ח אותו תקבל היום מליאת רשות השידור מהוועדה שבדקה הערוץ. חברי המליאה צפויים להתנגד

מליאת רשות השידור, שתתכנס היום, צפויה לקבל המלצה מהוועדה לענייני ערוץ 33 הקוראת לסגור את הערוץ. לידי וואלה! ברנז'ה הגיע באופן בלעדי הדו"ח שיוגש היום למליאה. המליאה תתכנס לדון בהמלצות ב-16:00 בנוכחות השר הממונה על רשות השידור איתן כבל.

"ערוץ 33 הוא בן חורג במשפחת רשות השידור. לידתו הייתה בדרך מקרית ולא מסודרת, וגם צמיחתו במהלך השנים הייתה בדרכים לא מקובלות, שונות ואפילו מוזרות", נכתב בדו"ח הוועדה, "ערוץ מוזר, שמעטים צופים בו, שרק ברשות שידור חולה, יכול היה להמשיך ולהתקיים במתכונת הקיימת במשך למעלה מ-12 שנים, בעלות מצטברת של מאות מיליוני שקלים".

הוועדה בראשותו של חבר המליאה ד"ר יובל קרניאל מונתה לפני מספר חודשים. מטרתה הייתה לבחון את עתידו של הערוץ לאור הצפייה המינימלית בו ועלויותיו הגדולות. מאז נפגשה הוועדה שבע פעמים ואף הוציאה הנחייה להקפיא את כל התקשרויות הערוץ.

המסגרת התקציבית של 33 מסתכמת בכ-60 מיליון שקלים. בפועל, הרשות מממנת מתקציבה את עלות שכר עובדי הערוץ, דמי שכירות, רכישות סרטים מחו"ל ושאר הוצאות הערוץ. הרשות משלמת עבור שכירות מבנה ואבטחה לערוץ כ-7.5 מיליון שקלים בשנה. ממוצע הרייטינג לכלל התוכניות בערוץ הוא 0.1%.

בהמלצות הוועדה נכתב כי אנשיה הגיעו למסקנה, כי "בתקופה זו של משבר בשידור הציבורי ושל תקציב חסר אין להתפזר באמצעי שידור רבים ויקרים, אלא לרכז מאמץ, משאבים וכוח אדם, בערוץ המרכזי ולעשות לשיפורו והבראתו. אשר על כן הוועדה ממליצה לסגור לאלתר את ערוץ 33".

גם שידורי האנגלית והערבית

הוועדה קוראת להפסיק מיידית, את כל הפקות המקור קיימות ואת כל הרכש ולשקול אילו מהן ישובצו בערוץ 1. עוד על פי הדו"ח הערוץ ישדר שידורים חוזרים בלבד עד להפסקת שידוריו בסוף 2006.

גם שידורי הערבית והאנגלית, ממליצה הוועדה, יימשכו במתכונתם הקיימת עד לסוף שנת 2006, אז ייסגר ערוץ 33 לחלוטין. יש לציין כי ייעודו הראשוני של הערוץ, על פי חוק רשות השידור, הוא קיום השידורים בשפות הזרות.

על פי חברי הוועדה, יש לבדוק אם אפשר להקים ערוץ שידורים נפרד ושלם בהתאם להמלצות ועדת דינור או "להסתפק בקביעת משבצות בערוץ הראשון לשידור משמעותי ואיכותי בערבית". זאת, לאחר שהוועדה מצאה כי השידורים כפי שהם אינם ראויים.

נוכח הסגירה מוצע לבחון אפשרות להרחיב את שעות השידור בערוץ הראשון - זאת על חשבון הטלוויזיה החינוכית. "כמו כן מומלץ לבחון אפשרות לעשות שימוש בשעות הלילה המאוחרות בערוץ הראשון להמשך שידור לקהלים ייעודיים", דבר הוועדה.

"הוועדה בדעה", נכתב בדו"ח, "כי יתכן ובעתיד תהיה אפשרות לרשות השידור לחזור ולשדר בערוץ שידור נוסף. על רקע זה יש לבחון אפשרות לקבל אופציה מהמועצה לשידור כבלים ולוויין ומשרד התקשורת לשימוש עתידי בערוץ מספר 33 בשלט של מערכות הכבלים והלוויין, אם וכאשר תהיה אפשרות של רשות השידור להקים, לממן ולנהל ערוץ נוסף".

"אין חזון מקצועי"

על פי בדיקות הוועדה, מעולם לא נקבעו מדדי הצלחה וכישלון לערוץ. הערוץ שידר שנים מעבר למנדט המקורי שקיבל. הוועדה מצאה, כי לא התקיים דיון מקצועי מקיף בנושאים הנוגעים לערוץ משנת 2001.

"נמצא כי קיימים בערוץ 33 תנאי שכר וחוזי עבודה שונים לבעלי תפקידים זהים. בחוזי השכר הכולל אין הגדרה להיקף הפעולות הנדרשות מהעובד. המועסקים בערוץ 33 התקבלו ללא הליכי מכרז תקינים ובניגוד לחוק", כותבת הוועדה. בשל כך, יש למנות צוות מיוחד בתוך הרשות, שידון באופן פרטני בכל עובד ויחליט האם יש לסיים את העסקתו.


הוועדה גם מבקרת את לוח השידורים של הערוץ. לבריה הוא מיושן ועתיר בשידורים חוזרים. מדובר, על פי הוועדה, ב"העדרה של יד מכוונת, העדרו של עורך ראשי, מנהל תוכניות והעדרו של חזון מקצועי".

גורמים במליאת רשות השידור ובהם שניים מחברי המועצה המשמעותיים יותר, יו"ר ועדת טלוויזיה, יעקב שחם, ויו"ר ועדת רדיו, רחל קרמרמן, צפויים להתנגד להמלצות לאחר שלא אחת צחיינו את החשיבות שבשמירה על הערוץ.

ד"ר יובל קרניאל סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully