וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ב-10: "צה"ל בהיסטריה"

וואלה! ברנז'ה

20.6.2006 / 11:49

שלומי אלדר על תגובת דובר צה"ל, שקראה לממצאיו בתחקיר חוף עזה "שקריים": אני עומד מאחורי הדברים

חילופי מהלומות מילוליות בין חדשות 10 לדובר צה"ל, בעקבות התחקיר של הכתב שלומי אלדר ששודר במהדורה אמש. בתחקיר, פרסם אלדר כי רסיסים של פגז צה"לי נמצאו בגופו של נער, בן משפחת רלייה, שנפגעה באסון בחוף עזה בסוף השבוע שעבר.

מייד לאחר המהדורה הוציא דובר צה"ל תגובה חריפה, אולי חסרת-תקדים, כנגד המהדורה ואלדר. "צה"ל מצר על ההתעקשות של ערוץ 10 לפרסם עובדות שקריות, למרות שהעובדות האמיתיות נמסרו לו בטרם יצא בפרסום. מוטב שערוץ 10 לא ינסה לבסס את מאמציו לשיפור אחוזי הרייטינג באמצעות עיתונאות חובבנית ושקרית", נמסר בהודעה. "הטענה כאילו כבר זוהה הרסיס שהוצא מגופו של הנער כרסיס פגז 155 מ"מ היא שקרית ואין לה על מה להתבסס. בדיקת הרסיס טרם הסתיימה וטרם נמסרו תוצאותיה".

גורמים בחברת החדשות של 10 אמרו לוואלה! ברנז'ה כי "צה"ל מנהל מלחמה די היסטרית, והמעשה שנעשה הוא מלוכלך. לערוץ יש ממצאים שתומכים את התחקיר, והוא לא היה מפרסם אותו ללא בדיקה יסודית". לדברי אותם גורמים, ניסה אתמול צה"ל לברר מה מקור האינפורמציה בתחקיר, אך בחדשות 10 סירבו לגלות עד לשידור.

מתי קיבלו בצה"ל את הממצאים?

שלומי אלדר אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה, כי הוא עומד מאחורי התחקיר באופן מלא, והביע תמיהה על ההתקפה של דובר צה"ל. "הרסיסים הוצאו מגופו של הנער ביום רביעי, ה-15 ביוני, בשעות הבוקר. היו שני רסיסים, אחד מהלשון, השני מהריאה. צה"ל משום מה טוען שיש רק אחד – מהלשון. הרסיס נלקח למכון לחקר שימושי באוניברסיטת בן גוריון, באותו יום (ד') בצהרים והממצאים הועברו כבר לצה"ל. בצה"ל אומרים שרק אתמול הם קיבלו את הממצא. לא נכון - הוא הועבר זה מכבר".

אלדר תמה על חוסר בהירות בתגובת צה"ל, "איך לממצא הראשון הייתה תשובה תוך יום, ועם השני הם מסתובבים סביבו כבר כמעט שבוע, מיום רביעי ועד היום?".

גורם בכיר באחת ממערכות החדשות אמר לוואלה! ברנז'ה כי בשיחה עם כתבים צבאיים נשמע האלוף מאיר כליפי, מי שאמון על חקירת התקרית בחוף עזה, "נסער", וכי הוא חזר והדגיש כי התחקיר אינו נכון וכי החקירה טרם נסתיימה.

מי שירבב את הטכניון?

גורם בחדשות 10 אומר, כי "אלדר אמר בתחקיר שהבדיקה נעשתה במוסד אקדמי. אתמול בערב התקשרו אנשי דובר צה"ל לחברים בתא הכתבים הצבאיים ואמרו – 'אלדר מבלף. אין שום דבר בטכניון'". יש לציין כי המילה טכניון לא הוזכרה בשום מקום בתחקיר. לדבריהם, דוברת צה"ל אמרה להנהלת הטכניון כי "כך פורסם בחדשות 10".

גורם נוסף אישר את הדברים לוואלה! ברנז'ה ואמר גם כי הנהלת הטכניון שקלה להגיש מחאה, לפני שגילתה כי בתחקיר חדשות 10 שמה לא נאמר. עמוס לבב, דובר הטכניון, סירב להתייחס לעניין דובר צה"ל ומסר רק כי "לטכניון לא הגיעו עד כה שום רסיסים מהתקרית בחוף עזה".

מדובר צה"ל נמסר, כי "הכתב פנה לדובר צה"ל עם מספר אמירות וטענות שנבדקו ביסודיות וכולן נמצאו שיקריות. תפקידנו כדובר צה"ל לבחון כל טענה ולהגיע לחקר האמת כדי להעביר לציבור את המידע האמין והמדוייק ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully