וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן זכה במכרז יוניוויז'ן

מיכל רמתי

27.6.2006 / 9:47

איל המדיה הציע 11.1 מיליארד דולר עבור חברת הטלוויזיה ההיספנו-אמריקאית. גבר על הצעה של חברת טלוויזיה מקסיקאית

הישראלי-לשעבר איל המדיה חיים סבן זכה במכרז על רכישת חברת הטלוויזיה ההיספנו-אמריקאית יוניוויז'ן, עם הצעה בגובה 11.1 מיליארד דולר. כך מדווח העיתון "ניו יורק טיימס". סבן, ביחד עם קבוצת משקיעים פרטיים, הגיש הצעה בגובה 36.25 דולר למניה - פחות ממחיר של 40 דולר למניה לו קיוותה יוניוויז'ן, לדברי מקורות המקורבים לעסקה ל"טיימס". מניית יוניוויז'ן (סימול UVN) ירדה ב-9.5% בשבוע מאז הגשת ההצעה הראשונה במכרז.

מועצת המנהלים של יוניוויז'ן אישרה את המכירה אמש בלוס אנג'לס, ושני הצדדים מקווים להגיע להסכם סופי ולהודיע על העסקה כבר היום, לדברי המקורות. ההחלטה התקבלה לאחר שבוע של חוסר בהירות לגבי המכרז, כיוון שעם חלוף המועד האחרון להגשת הצעות ניגשה רק הקבוצה שבהובלת סבן למכרז, ואילו קבוצה נוספת הגישה הצעה באיחור ואיבדה מספר משקיעים עיקריים ברגע האחרון.

בקבוצה של סבן חברות 4 קרנות השקעה פרטית - מדיסון דירבורן, פרובידנס אקוויטי, טקסס פסיפיק ותומס ה. לי. את הקבוצה היריבה במכרז הובילה חברת הטלוויזיה המקסיקאית טלוויזה, שנחשבה לרוכשת המועדפת על יוניוויז'ן. עם הקבוצה של טלוויזה נמנו גם חברת ההשקעות הפרטית ביין קפיטל וחברת ההשקעות של ביל גייטס - קסקייד אינווסטמנטס.

הקבוצה של סבן הגישה הצעת רכש מקורית של 35.5 דולר למניה שנדחתה, וצפויה היתה לפרוש מהמירוץ. אך לאחר שהקבוצה בהובלת טלוויזה הגישה הצעה של 35.75 דולר למניה, העלתה הקבוצה של סבן את הצעתה ל-36.25 דולר למניה ובכך ככל הנראה עלתה הצעתה על זו של טלוויזה. מספר חברות השקעה פרשו מהקבוצה של טלוויזה ברגע האחרון, על רקע מחלוקת לגבי גובה ההצעה.

חברת הטלוויזיה האמריקאית המובילה בספרדית

יוניוויז'ן היא חברת הטלוויזיה האמריקאית המובילה בשפה הספרדית, שוק בעל צמיחה פוטנציאלית רבה וקהל צופים הנחשב כיעד מצוין למפרסמים. כוח הקנייה של האוכלוסיה ההיספאנית בארה"ב מוערך בכ-480 מיליארד דולר, ותחנות הטלוויזיה של יוניוויז'ן מגיעות לכ-98% מהם לפי הערכות. יוניוויז'ן אף מחזיקה ברשת תחנות הרדיו הגדולה ביותר בשפה הספרדית.

א. ג'רולד פרנצ'יו, יו"ר החברה ובעל המניות הגדול ביותר ביוניוויז'ן, רכש את השליטה בחברה ב-1992 ב-500 מיליון דולר בלבד. פרנצ'יו הודיע בפברואר כי הוא שוקל למכור את אחזקותיו בחברה ולפרוש מתפקיד ניהולי.

מכירת יוניוויז'ן גררה עניין רב מצד חברות המדיה הגדולות בעולם, על רקע הצמיחה הדו-ספרתית הצפויה בפרסום לשוק ההיספאני בארה"ב, אך מחיר גבוה ובעיות רגולטוריות מנעו מחברות הטלוויזיה האמריקאיות להשתתף במכרז, כך שנותרו בו שתי קבוצות בלבד.

מקורבים לתהליך המכרז לא שללו את האפשרות כי העסקה עשויה להיות מורכבת מדי בשל הקשרים המורכבים בין יוניוויז'ן לרוכשות הפוטנציאליות. טלוויזה היא בעלת מניות כבדה ביוניוויז'ן, ומעוניינת זה מספר שנים בהגדלת אחזקותיה בחברה. טלוויזה מספקת את מרבית הטלנובלות ותכנים אחרים עבור יוניוויז'ן, אך באחרונה רמזה כי ייתכן שתחפש שותפות אחרות לתכניה בשוק האמריקאי, במקרה שלא תצליח לרכוש את יוניוויז'ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully