וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התסריטאים הפגינו מול משרדי "נגה"

מור שני

11.7.2006 / 9:22

בהמשך למאבק על זכויות היוצרים נגד הוט, הפגינו אתמול היוצרים במחאה על פיטורי 5 תסריטאיות של "השמיניה"

איגודי התסריטאים והבמאים ותל"י, חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה, ארגנו אתמול (ב') בצהרים הפגנה מול משרדי חברת "נגה תקשורת" בתל אביב, בפינת הרחובות מרמורק ואבן גבירול. כחמישים אנשי תעשייה הגיעו להביע הזדהותם.

היוצרים מוחים על הפסקת עבודתן של חמש תסריטאיות של הסדרה "השמינייה", במופקת על ידי נגה בעבור הוט. הפסקת העבודה באה בעקבות סרובן של התסריטאיות לחתום על חוזה מול החברה, לפיו הן מוותרות על זכויות היוצרים של התסריט, ולפיכף אף על קבלת תמלוגים בעבור שימוש חוזר ביצירה.

שימוש חוזר נעשה על ידי שידורים חוזרים מכירת הסדרה בשירותי PPV. היוצרים הכריזו לפני כחודשיים על "שביתת הסכמים", לפיה אף אחד מחברי איגודי התסריטאים והבמאים לא יחתום על חוזה מול גוף משדר או חברת הפקות, לפיו הוא מוותר על זכויות היוצרים על היצירה. חמש התסריטאיות, החברות באיגוד, פעלו על פי החלטה זו.

היוצרים מוחים גם עם חוסר הסולידריות מצד יוצר "השמיניה", גיורא חמיצר, שמחליף את התסריטאיות שעבדותן הופסקה וכותב את הסדרה בעצמו.

חמיצר איננו חבר באיגודי הבמאים והתסריטאים, אלא שכיר של חברת "נגה תקשורת" המפעילה את ערוץ הילדים. הוא חבר באקו"ם, ומקבל תמלוגים על יצירתו דרכו.

חוק הג'ונגל

בעקבות האירועים האחרונים, דורון צברי, יו"ר איגוד הבמאים, שלח לחמיצר מכתב בו הוא אומר: "בהחלטתך קיבלת הכרעה מוסרית שקשה להשלים איתה. המשמעות האמיתית שלה היא מתן יד ושיתוף פעולה עם גזל ועושק ברמות הכי בסיסיות". כמו כן כתב: "אתה מנסה להחיל על כולנו את חוק הג'ונגל לפיו כל אחד לעצמו ורק החזק שורד".

מיה הפנר, אחת מחמש תסריטאיות השמינייה לשעבר אמרה לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו מקווים שזה ייפתר מהר. אני מאד עצובה באופן אישי שגיורא לא מצטרף אלינו, ואני מצטערת שאנשים ממשיכים לעבוד. אני חושבת שגם אם הוא לא חבר בתל"י, ההצטרפות למאבק היא גם אינטרס שלו".

גיורא חמיצר סרב להגיב לידיעה.

דרור ניסן, דובר איגוד הבמאים והתסריטאים, מסר לואלה! ברנז'ה כי בכוונתם להגיש בחסות האיגוד תביעות פרטניות בנושאי חתימת החוזים. עם זאת, אמר ניסן, כי המאבק העקרוני יישאר בינתיים מאבק ציבורי ולא יגיע ביוזמתם לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully