וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו הבחירות במועצת העיתונות

וואלה! ברנז'ה

13.7.2006 / 17:10

המצב הביטחוני בצפון הכריע את כף המאזניים של מועצת העיתונות, הבחירות לנשיאות נדחו ולא נקבע בינתיים מועד חדש לקיומן

הבוקר הוחלט ברוב מוחץ בקרב חברי מועצת העיתונות שהמצב הקיים אינו מאפשר לטמון ראשם בחול ולקיים את הישיבה והבחירות לנשיאות המועצה כסדרן.

אמש הסתמנה מגמה לפיה תתקבל בקשת יו"ר ועדת החיפוש פרופסור אהרון בן זאב לדחות את ההצבעה בחודש על מנת לנסות לאתר מועמד שיהיה מקובל על כולם. כיום, המועמדת המובילה ברשימה היא שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר.

פרופ' בן זאב אמר לוואלה! ברנז'ה כי נושא דחיית הבחירות לא עלה באופן פורמלי, אך הוסיף כי "ראוי לנסות לתת עוד זמן לאתר את המועמד המתאים". בן זאב אמר כי לא החליט אם יעלה את הצעת הדחייה במליאה, אך במידה ותעלה יתמוך בה.

יש לציין כי על פי תקנון מועצת העיתונות בחירת נשיאה תתבצע בהסכמה כוללת ולא לפי עקרון "הרוב קובע", לדברי גורמים במועצה היות ומזה 3 שנים לא הושגה הסכמה כוללת הוצגו כמה שמות למועמדים לתפקיד. לאחרונה עלו קולות בקרב החברים במועצה הקוראים לשינוי התקנון, אלו יעלו בישיבה לכשתיערך
ובהתאם יוחלט אם לקיים את ההצבעה או לדחותה בשנית למען מציאת המועמד המתאים.

על אף התנגדותם של אנשי ידיעות למועמדותה של דורנר, כפי שנחשף בוואלה! ברנז'ה, זו עדיין תקפה ואף זוכה לתמיכה נרחבת במועצה. גורמים מתוך המועצה מעידים כי קיימת הסכמה כמעט כללית לבחירתה של דורנר.

תגובת ידיעות אחרונות לידיעה לא נתקבלה עד פרסומה.

כל המועמדים

על תואר נשיא מועצת העיתונות מתמודדים לצד דורנר גם פרופסור אניטה שפירא, מרצה להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל אביב; פרופסור ידידיה שטרן, מרצה למשפטים באוניברסיטת בר אילן ועמית מחקר בכיר במכון לדמוקרטיה; פרופסור יגאל שוורץ, ראש המחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן-גוריון; פרופסור אילן חת, נשיא מכון ווייצמן; פרופסור מנחם פרידמן, מומחה לחברה ודת מאוניברסיטת בר אילן; שולה וולקו; פרופסור אלי בר נביא, לשעבר שגריר ישראל בצרפת; פרופסור זאב תדמור, מהפקולטה להנדסה כימית בטכניון ולשעבר נשיא הטכניון.

(פרסום ראשון - 12/7, 14:37, עדכון אחרון - 13/7, 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully