וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבה זו אושרה ע"י הצנזורה

וואלה! ברנז'ה

17.7.2006 / 9:32

העימות אתמול בשידור בין דו"צ ליעקב אילון חשף את המתיחות בין התקשורת לצבא, בימים בהם צה"ל מעוניין במינון נמוך יותר של סיקור

אירועי הלחימה בצפון הצמידו את כולם אל כל כלי תקשורת זמין. על אלה, מצידם, נכפתה מציאות תקשורתית חדשה, והערוצים עובדים במלוא התפוקה כדי להחזיק גל פתוח של 24 שעות, כשעל רובו משדרות בפועל רוב מערכות החדשות האלקטרוניות.

אך אתמול ביקרה דוברת צה"ל את הסיקור המיידי. האם התקשורת הישראלית צריכה לשים לעצמה גבולות מתוך שמירה על אינטרס בטחוני-לאומי?

בראיון לערוץ 10 פנתה דוברת צה"ל תת-אלוף מירי רגב, אל המגיש יעקב אילון - בקריאה לכלי התקשורת לשקול את הדיווח המיידי על מיקומי נפילת הרקטות. בתגובה נענתה על ידי אילון כי "את תעשי את תפקידך ואנחנו את שלנו". המניע לקריאתה בא מתוך החשש שגם בחיזבאללה צופים בשידורים הישראליים והדיווח עלול לסייע ברמת הדיוק בפגיעה. לוואלה! ברנז'ה נמסר מדובר צה"ל כי "הנושא הינו בעייתי ואכן דרושה רגישות לסוגייה מצד התקשורת".

אולם בכלי התקשורת אומרים כי אין מקום לפנייה היות וישנו גוף צבאי מולו הם עובדים ומקפידים על כלליו - "הצנזורה". בחדשות 10 אומרים כי " הערוץ קשוב לצנזורה ומנהל דו שיח שוטף תוך כדי שידור הלחימה שכולה מתועדת בשידור חי על מסכי הטלוויזיה".
לחדשות 2 דברים דמים: "אנו קשובים להנחיות הצנזורה, אולם נמצאים בשידור חי. לצד האיפוק שאנו נדרשים ,אנו חייבים באינפורמציה לציבור. אנו משתדלים לאזן בין אינפורמציה לבין דרישות הצנזורה".

מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, אורי לוי מצטרף לעמדה כי התקשורת פועלת מול הצנזורה ואומר "בימים כאלה אם הצנזורה תבקש – נשתף פעולה".

הבטחוניסטים: "כרגע זו הפקרות"

אלופים במיל' בצה"ל יישרו אתמול קו עם רגב. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אומר אלוף במיל' עמירם לוין, לשעבר אלוף פיקוד צפון, כי "כרגע זו הפקרות. הדיווח חשוב אך והא נותן לצד השני אמת מידה על הדיוק, צריך למצוא את האיזון הנכון".

לעומתו, אומר אלוף במיל' דני רוטשילד, נשיא המועצה לשלום ובטחון, "כי הדילמה אינה קיימת היות והקטיושה אינה כלי מדוייק".

רב אלוף במיל' אמנון ליפקין-שחק מצטרף לדבריו של רוטשילד אך מסתייג ואומר כי יש להפעיל שיקול דעת. "הקטיושה יודעת לפגוע ביישוב, לא במטרה ספציפית, אך יכול להיות שבמקרה של חיפה לא הייתי נכנס למיקום המדוייק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully