וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ" נגד TGI

אתי שכטמן

26.7.2006 / 16:12

נתוני הסקר מראים ירידה של 7.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתוני העיתון מראים גידול של 8.05% בתפוצת העיתון היומי

עיתון הארץ יוצא נגד ממצאי סקר TGI, שפורסמו לפני שבוע. בעיתון אומרים כי נתוני הגידול המשמעותי שבידיהם, עומדים בסתירה מוחלטת לנתוני ה-TGI.
I
על-פי סקר TGI עולה כי הגיליון היומי של "הארץ" יורד מרמה של 7.2% בתקופה המקבילה אשתקד לשיעור חשיפה של 6.1% ועיתוני סוף השבוע ירדו מ-8.8% ל-7.5%. מנגד מדווח "הארץ" על גידול של 8.05% בימי חול ו 7.4% בסופי שבוע, לפי נתוני המכירות , המתייחסים למספר המנויים המשלמים של העיתון. זאת במהלך השנה החולפת, ובהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

יוסי ורשבסקי, מנכ"ל עיתון הארץ התייחס לשוני בין הנתונים: "נתוני סקר TGI אינם עולים בקנה אחד עם נתוני הגידול שבידי העיתון. אנו נבחן את הפער החריג לעומק ובצורה יסודית עם אנשי מכון המחקר. נתוני סקר TGI אמורים לשקף מגמות של חשיפה ובד"כ עמדו בכך, אולם הפעם כשלו כישלון חרוץ".

ורשבסקי מותח ביקורת על השיטה הנהוגה "אני קורא לעגן שיטה המקובלת ברוב מדינות המערב ובכלל זה בארה"ב, לדיווח שיטתי של נתוני תפוצת כל העיתונים בישראל ע"י מבקר מוסמך. הגיע הזמן לנהוג כך גם לישראל ולהבטיח שלא ייווצרו פערים בין סקרים לנתוני תפוצה ומכירות של מספר עותקי העיתונים בפועל. שיטה זו תאפשר להציב מדד אמין לבדיקה, כפי שהמפרסמים מתבססים על דירוג נתוני ועדת המידרוג וכן מודל תשלום לפי הקלקה באינטרנט, כך עלינו לבסס שיטה של מדד תפוצה לפי מספר עותקי העיתונים הנמכרים בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully