וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו 3 הצעות לרכישת ה"לוס אנג'לס טיימס"

סוכנויות הידיעות

30.7.2006 / 17:58

פניות לרכישת העיתון הרביעי בתפוצתו בארה"ב נדחו בטענה כי הוא אינו עומד למכירה "לעת עתה", כך על פי דיווח העיתון עצמו

פניות מצד שלושה מיליארדרים אמריקאים שהתעניינו בנפרד ברכישת "לוס אנג'לס טיימס", העיתון הרביעי בתפוצתו בארה"ב, נדחו על ידי העיתון בטענה כי הוא אינו עומד למכירה "לעת עתה". כך דיווח אתמול העיתון "לוס אנג'לס טיימס".

איל המדיה דיוויד גפן, הנדבן הנודע אילי ברואד, ורון ברקל, מנכ"ל חברת ההשקעות יוקאיפה, פנו בכתב למו"ל של "לוס אנג'לס טיימס", טריביון (סימול TRB), לגבי אפשרות לרכישת העיתון, אמרו מקורות שראו את מכתביהם של השלושה. מועצת המנהלים של טריביון החליטה לדחות את הפניות בישיבתה ב-19 ביולי, ובמכתבי תשובה ששלח מנכ"ל ויו"ר טריביון דניס פיצסימונס לשלושת המיליארדרים, נכתב כי "במידה שיחול שינוי בעמדתנו בנושא, ניצור עמכם קשר".

טריביון, המוציאה לאור גם את העיתון "שיקגו טריביון" (אין קשר ל"הראלד טריביון"), רכשה את "לוס אנג'לס טיימס" בשנת 2000. עם זאת, לאחרונה נרשמה הרעה ביחסים בין המו"ל לעיתון, על רקע תוכניות טריביון לקצץ את כוח העבודה של העיתון על רקע ירידה בהכנסותיו.

טריביון נתונה לאחרונה גם לביקורת גוברת מצד משפחת צ'נדלר, בעלת המניות השנייה בגודלה של טריביון, עם נתח של 12% בחברה. משפחת צ'נדלר - המיליארדרים שבעבר היו הבעלים של "לוס אנג'לס טיימס" - האשימה את הנהלת טריביון באסטרטגיה כושלת של שילוב עיתונים ותחנות טלוויזיה מקומיות, אשר לא העלתה תוצאות טובות בתחרות הקשה בענף.

משפחת צ'נדלר קראה בחודש שעבר לטריביון להפריד את עסקי תחנות הטלוויזיה של החברה - 26 במספר - או למכור את 11 העיתונים שלה, כולל "שיקגו טריביון", "ניוזדיי" ו"לוס אנג'לס טיימס". לפי הערכות, שוויו של העיתון "לוס אנג'לס טיימס" לבדו הוא מיליארד דולר. לחלופין, הציעה משפחת צ'נדלר למכור את טריביון כולה כיחידה אחת בפרמיה אטרקטיווית.

הקרע בדירקטוריון טריביון עשוי להוביל למכירת נכסים. לאחר פירוקה של נייט ריידר, מו"לית העיתונים השנייה בגודלה בארה"ב, עשויה התפרקות של חברת טריביון לשנות כליל את פני מפת הענף בארה"ב.

עסקי המדיה המסורתית, ועיתונים בפרט, נפגעו מעלייתה של האינטרנט ומשיטות חדשות של הפצת תוכן באופן דיגיטלי. מניות טריביון נסחרות בכ-40% מתחת לרמת 50 דולר שרשמו ב-2004, והן פיגרו בביצועיהן אחר מדד S&P 500 בשנתיים האחרונות.

משפחת צ'נדלר הזהירה בחודש שעבר, כי אם לא תשיג את מבוקשה, תנסה להדיח את הנהלת טריביון או למצוא קונים לנכסי החברה בעצמה. בין היתר, כתבו נציגי המשפחה במכתב לדירקטוריון כי התנגדו למהלך רכישה חוזרת של מניות עליו הכריזה החברה ב-30 במאי, וכינו את המהלך "פזיז ולא מחושב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully