וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים קוראים לביטול פורום המנכ"לים

אתי שכטמן

2.8.2006 / 14:32

במכתב לממונה על ההגבלים העיסקיים טוענים היוצרים: "פעולת הפורום פוגעת בהפקות ומעמידה בסיכון את תעשיית היצירה המקומית"

איגודי הבימאים והתסריטאים קוראים לפירוק פורום המנכ"לים של גופי השידור. במכתב שנשלח לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, טוען האיגוד באמצעותה של עורכת הדין סמדר בן נתן כי פורום המנכ"לים במתכונתו הנוכחית עובר על חוק ההגבלים העסקיים, קורא לפירוקו ונקיטת סנקציות כנגד השותפים לו.

בראשית חודש יולי, הקימו מנכ"לי זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10, יוחנן צנגן, אבי ניר ומודי פרידמן, "פורום חירום" במטרה להתמודד עם המשבר בענף הטלוויזיה בעקבות המצב. הפורום פועל כגוף אחד לשורה של שינויי חקיקה והקלות מצד הרגולציה, אשר יסייעו לגופים המשדרים.

לדברי איגוד הבמאים והתסריטאים הפורום מבטל את התחרות בין הגופים שפועלים להשיג יותר דקות פרסום. "'פורום המנכ"לים' מהווה בבירור הסדר כובל, בניגוד למצויין בחוק ההגבלים העסקיים. הפורום הוא הסדר בין בני אדם המנהלים עסקים, לפיו אחד מהצדדים לפחות מגביל עצמו באופן העלול למנוע או להפחית את התחרות בעסקים ומתאמים אף את פעולתם כלפי גופים פרטיים". באיגוד מוסיפים כי פעולה זו פוגעת בהפקות ומעמידה בסיכון את תעשיית היצירה המקומית

יוסי מדמוני, יו"ר איגוד התסריטאים אמר לוואלה! ברנז'ה: "יש לאסור התכנסות פורום המנכ"לים בשל פגיעה בשלושה גורמים: פרנסת היוצרים, היצירה והאינטרס הציבורי – במכרזים הבטיחו הבטחות וכעת מבקשים להפר אותן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully