וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הממ"ד

אתי שכטמן

7.8.2006 / 2:16

כרבע ממשפחות ה'פיפל-מיטר' גרות בחיפה וצפונה לה. איך זה משפיע על מדידת הרייטינג? מנכ"ל הוועדה למדרוג מנשה סמירה מסביר

אירועי המלחמה גרמו ללא מעט שינויים גם במדיה. בין אם מדובר בשינויים בלוח המשדרים, הקלות בתנאי הרגולציה והתמודדות העיתונאים עם הסיקור. אבל מעבר לאלו רבים מתושבי הצפון עזבו את בתיהם לאיזור המרכז, אחרים מעבירים זמנם במקלטים הסגורים. איך משפיעים שינויים אלו על עבודת ועדת המידרוג?

התושבים מחיפה וצפונית לה מהווים בין 20% ל-25% מהלוקחים חלק במדידות הועדה למדרוג. עד לאחרונה הניחו בוועדה כי המצב הקיים בשטח ישפיע על הנתונים ובכל פרסום הדגישו כי הנתונים לא כוללים את ישובי הצפון. בשבוע שעבר הוחלט לבדוק את השפעת המצב על המדידות והנתונים בישרו כי לפחות בוועדה אפשר להירגע.

היקף האורחים עלה במדידות

מנשה סמירה, מנכ"ל הוועדה למדרוג, אמר לוואלה! ברנז'ה: "לא נמצא שישנה פגיעה בנתוני הצפייה, השינויים שנוצרו בעקבות המצב מינוריים". תוצאות אלו נובעות משתי סיבות לדבריו של סמירה, האחת היא המעבר למרכז ודרומה שם ממשיכים לצפות בטלויזה "חלק מהאנשים עזבו את הבתים דרומה, במדידות שלנו פשוט גדל היקף האורחים שסומנו כצופים בו זמנית במקלט טלויזיה אחד. (בית אב שלוקח חלק במדידות מסמן בכל צפייה את כמות הצופים בטלויזיה בו זמנית א.ש).

המערכת מחוברת למקלט

הסיבה השנייה היא העובדה שגם השוהים במקלטים ממשיכים לצפות בטלויזיה בדרך זו או אחרת "הצפייה במקלטים מורכבת מכמה סעיפים: בחלק ממשקי הבית, הטלויזיות בממ"דים מחוברות למערכת המדידה כך שאין שינוי במדד. במקלטים אחרים, יש לזכור שרוב האנשים לא נמצאים כל הזמן במקלט אלא עולים, צופים בטלויזיה, יורדים וחוזר חלילה".

כך למעשה העלתה המלחמה את נתוני הצפייה. "היקף שעות הצפייה עלה, אם משפחה ממוצעת צפתה כ-7-8 שעות ישנה גדילה ממוצעת של שעתיים". יש לציין כי באשר למקלטים, זהו המקום בו נכנסת גם ה"סטייה המינורית", "קיים מספר מועט יחסית של משפחות שלא עזבו כמעט את המקלטים, היקפם נמוך מבחינת ההשפעה על הרייטינג הכולל" אומר סמירה.

כמה שיותר להתעדכן

ניתן לראות את ההשפעה על הנתונים לפי שלבי הלחימה. "בשבוע הראשון והשני ראינו גדילה בנתוני הצפייה ובשבוע השלישי התייצבות".לדעתו של סמירה היות ובימים האחרונים הלחימה הפכה אינטנסיבית יותר נתוני הצפייה הממוצעת יהיו גבוהים יותר מהסיבה שבעיתות חירום קהל הצופים נצמד לכלי התקשורת כדי להתעדכן כמה שיותר.

השינויים שהציבה המלחמה בחיינו לא השפיעו על שיטות הניתוח ההסתברותי של הוועדה למדרוג. מנשה סמירה סיכם ואמר : "אנחנו שבעי רצון שהמערכת מגיבה על השינוי בהרגלי הצפייה של הציבור ומזהה את המגמות באופן עדכני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully