וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבוש על איגוד המפיקים: אתם חיים בבועה

אתי שכטמן

7.8.2006 / 15:52

יו"ר מועצת הרשות השניה הגיבה במכתב לפניית האיגוד, כנגד ההקלות הניתנות לזכייניות בשל המלחמה: התקפתכם חסרת רסן ואלימה

יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, נורית דאבוש, ענתה היום למכתב איגוד המפיקים שמחה על ההקלות שקיבלו ערוצים הטלוויזיה המסחריים עד תום הלחימה. במכתב בעל ארשת פנים המבקרת את תגובת האיגוד ביקשה דאבוש להבהיר כי קיימת מציאות חדשה בשטח והוסיפה "ואולי רק אני חושבת שמתנהלת כאן מלחמה..."

בשבוע שעבר התכנסה ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה והחליטה על מספר צעדים כשהמטרה לדבריה של דאבוש "שמירה על האינטרס הציבורי בשידור הערוצים המסחריים ציבוריים- כולם, הן תחנות הרדיו והן זכייני הטלוויזיה, זאת לאור המציאות החדשה שנוצרה במדינת ישראל בחודש האחרון. כרגולטור אחראי מתוך ראיה כוללת החלטנו לעשות מעשה להתבונן על המציאות שנכפתה עלינו ולקבל החלטות"

את מכתב האיגוד קיבלה דאבוש אתמול, ואת הביקורת על כך היא מוסיפה במכתבה, ביום לחימה אינטנסיבי בצפון "אתם בהתקפה ומתקפה חסרת רסן, אלימה ופרועה. מדברים על 'היסטריה' ופגיעה ביצירה הישראלית - חיים בבועה כבר אמרנו..."

ההחלטות שהתקבלו בועדה היו בין השאר פניה למשרד האוצר על מנת שיכיר בתחנות הרדיו האזורי העושות בימים אלו עבודת קודש לדבריה של דאבוש, כמפעל שנפגע. באשר לערוצים המסחריים שמחה דאבוש על שהפכו בימים אלו לציבוריים, שידור שחייב להעביר מידע לציבור בזמן אמת. "חשוב שתדעו רבותיי המפיקים, ערוצים אלה מבססים את כל הכנסותיהם מפרסומות שבימי מלחמה לא מוצאות דרכן למסך...לאור זאת החליטה הרשות השנייה לסייע במימון שידורי החדשות של הערוצים הנ"ל- סיוע לחברות החדשות שמשדרות 'תחת אש', ומביאות את המידע בזמן אמת, המביאות את 'הסיפור האנושי' שמאחורי המושג 'יושבים במקלטים'.

מעבר לסיוע הדרוש לחברות החדשות מבהירה יו"ר מועצת הרשות השנייה כי ראוי וחשוב שהשידור יותאם לארועים. בפנייה למבקרים כתבה "האם הם חושבים שבמקום לשדר את הפגיעה בחיילי המילואים בכפר גלעדי ראוי שישודר סרט דוקומנטארי ואולי במקום לשדר את קריסת הבנין בחיפה, חשוב שהרשות השנייה תתעקש על שידור סדרת דרמה...מדובר במציאות מגוחכת, השידור הינו שידור מציאות"

בסיומו של המכתב כתבה ""היצירה הישראלית" שאתם מנהיגיה כי הפכתם אותה למטבע לשון שאין בינו ובין המציאות דבר. צר לי על היוצרים הישראלים האמיתיים- אותו רוב דומם של במאים, תסריטאים ומפיקים שאתם מנהיגיו. לאיש מכם אין 'מונופול' על היצירה הישראלית. יתרה מכך, התנהגותכם מוכיחה שאינכם חלק מההוויה הישראלית וחבל שכך".

אסף אמיר: המועצה היא שלוחה של הזכיינים

אסף אמיר, יו"ר איגוד המפיקים: "יש דרך לנהל את הרשות ודרך לתת הקלות. נורית דאבוש והזכיינים מכירים את עמדותינו, אין צורך לנצל את המלחמה כדי להאיץ תהליכים, בסה"כ כל התעשייה נפגעת גם הבמאים, תסריטאים ותאורנים, והקלות יש לתת למי שבאמת נפגע ולא קודם כל לערוצים המסחריים. מועצת הרשות השנייה בראשותה של דאבוש פועלת לא כנציגת ציבור אלא כשלוחה של הזכיינים. ואנחנו קוראים לה לתגובה עניינית ולא לדיבורים מסביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully