וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילה האחרונה של בניהו

7.8.2006 / 18:29

מפקד גל"צ משיב לטענות לפיהן המילה האחרונה מסיתה לרצח: "הרמטכ"ל ושר הבטחון אינם כותבי הטקסטים לתוכנית"

מפקד גלי-צה"ל, אבי בניהו, דחה היום על הסף את מכתבו של יו"ר עמותת קשב, יזהר באר, שטען כי התכנית "המילה האחרונה" המשודרת בתחנה הצבאית מסיתה להרג אזרחים.

בפתיחתו של המכתב מביע מפקד גלי-צה"ל, אבי בניהו, תדהמה לנוכח פרטי המכתב שהתקבל מצידו של באר: "שבתי והפכתי במכתב שוב ושוב כלא מאמין. האם לא שמתי לב במשך חמש שנים שתחת אפי מסתתרים שני מסיתים לרצח ובעיקר עירית לינור? ....האם נרדמתי על משמרתי והאם אפשר עניין זה לשנאה ולהסתה לרצח להשתלט על מוחם של אורבך ולינור?".

באר טען בשבוע שעבר כי "התכנית של לינור ואורבך רוויה בביטויי התלהמות וכוללת מסרים והתבטאויות בעלי אופי גזעני, שלעתים גולשים לכלל הסתה לאלימות של ממש ולקריאה להרג אזרחים חפים מפשע". הוא הזכיר בהקשר הזה את קריאתה של לינור להפציץ אזרחים שמפגינים ברמאללה.

בניהו הסביר בהמשך מכתבו לעמותת קשב מהו אופייה של התכנית. "'המילה האחרונה' משודרת מזה שמונה שנים בגלי צה"ל ואם לא הקשבת לה אף פעם בוודאי שכמנכ"ל של ארגון חשוב שמעת אודותיה. מכל מקום מדובר בתכנית מחויכת עם מעט סאטירה על האקטואליה ותו לא. זו איננה תוכנית שיש בכוחה להסית לרצח".

בחלקו השני של המכתב מציג מפקד גלי-צה"ל את מסקנותיו "הגעתי למסקנה כי כמנכ"ל עמותה הנתמכת בכספי תרומות של גורמים אירופאים ואחרים הינך צריך לייצר נפח של פעילות ולתת לה תהודה תקשורתית והפעם תורנו שלנו". עוד הבהיר כי על אף היותה של גל"צ תחנה צבאית, הרמטכ"ל ושר הבטחון אינם כותבי הטקסטים לתוכנית. בניהו סיכם בכך שרשם לפניו את האיום בפני העמדה לדין על ידי הקהילה הבינלאומית והציע לבאר להמשיך להקשיב וליהנות משידורי גלי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully