וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ יסדר

אתי שכטמן

8.8.2006 / 8:19

עורך מעריב כעס על ראיון בלעדי שהופיע בידיעות אחרונות והעיר לרמטכ"ל על התנהלותה של דוברת צה"ל

ביום חמישי האחרון התפרסמה ב"ידיעות אחרונות" כתבה שעסקה בפעולת הכוחות המיוחדים של צה"ל בבעל בק במזרח לבנון, פעולה בה נשבו חמישה אנשי חיזבאללה. העדכונים והנתונים ניתנו לתקשורת כולה בתדרוכים ומסיבות עיתונאים יום קודם לכן, אולם בכתבה רואיין באופן בלעדי, אחד מהלוחמים שלקחו חלק במבצע.

הכתבה הבלעדית עוררה את זעמו של עורך "מעריב", אמנון דנקנר שחשב כי אין זה במקום להעניק בלעדיות בעת מלחמה, ולכן פנה באופן אישי לרמטכ"ל: "הערתי לרמטכ"ל על התנהלותה של דוברת צה"ל בעת המלחמה. מירי רגב דיברה איתי ועם עופר נמרודי והסברנו לה למה נהגה לא בסדר. אני מניח שלאחר השיחה לא יקרו עוד דברים כאלה" אמר דנקנר לוואלה! ברנז'ה.

דוברת צה"ל, תא"ל מירי רגב אמרה בתגובה: "הלחימה בשידור חי מביאה לתחרות שגורמת לרצון של כלי התקשורת להיות ראשונים, להביא סקופים ובלעדיות. אנחנו צריכים להתנהל בצורה הוגנת ששומרת עלינו כארגון ממלכתי המבין את המגבלות של כלי התקשורת. לכן אנו משתפים במקסימום מידע, מנסים להיות רלוונטים, מביאים גורמים, תדרוכים בזמן אמת וכו' כדי לשתף את הציבור ולתת מענה לתקשורת. עם זאת משום שיש מספר מצומצם של בכירים שכולם רוצים לראיין כל הזמן, קיימת בעיה שיופיעו כולם בו זמנית. מי שהראיון נמצא אצלו הפעם מרגיש בלעדי והשני כועס, לכן אנו פועלים לפי טבלת צדק – בכל פעם כלי תקשורת אחר ומכאן שיש לבחון את הבלעדיות לאורך זמן. המדיניות שאנו פועלים על פיה היא של הגינות וצדק מערכתי תוך הבנת כללי המשחק התקשורתיים והאילוצים שלנו כמערכת".

* בהכנת הידיעה השתתף אדם סרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully