וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מעכבת

אתי שכטמן

8.8.2006 / 16:47

קרן אבי חי וקרן גשר: "רשת מעכבת שידור סידרת 'דרמות מן השורש' ומעכבת תשלום עבור הוצאות ההפקה"

קרן אבי חי וקרן גשר לקולנוע רב תרבותי טוענות כי זכיינית ערוץ 2, "רשת" מעכבת את שידור "דרמות מן השורש". סדרה בת חמש דרמות קצרות. לטענת הקרנות עבודת ההפקה הסתיימה בסוף 2005 וכבר בתחילת השנה הדרמות היו מוכנות לשידור אולם מועד שידורן נדחה מספר פעמים על ידי "רשת" בהסברים לא מספקים לדברי קרנות אבי חי וגשר.

הטענה היא כי דחיות השידור החוזרות ונשנות פוגעות ביוצרים ובהפקות המקור בתחום הדרמה הבודדת והן בקרנות התומכות. קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וקרן אבי חי תמכו בכ-375 אלף דולר בהפקת הדרמות. מלבד דחיית השידור, רשת גם אינה עומדת בהסכם בין הקרנות לבינה ומעכבת עוד כ-16,000$ עבור הוצאות ההפקה, תשלום שקרן גשר לקחה על עצמה לממן באופן זמני על מנת שלא לעכב תשלומים ליוצרים. אומרים בקרנות.

דני דניאלי משנה למנכ"ל קרן אבי חי האחראי על תחום הטלוויזיה:" אי שיבוץ הדרמות לשידור ועיכוב חלק מהתשלומים הוא סטירת לחי הן לקרנות התומכות ביצירה הטלביזיונית בישראל שעמדו בכול התחייבותן והן לקהל שצמא לראות יצירה ישראלית מקורית". זיו נווה מנכ"לית קרן גשר מוסיפה: "עבור יוצרים בראשית דרכם, הדרמה הבודדת מהווה כרטיס ביקור והתנסות ראשונה לקראת הפקת סרטם העלילתי. בתקופה בה ז'אנר הדרמות הבודדות נמצא בסכנת הכחדה, דחיית השידור מקשה על גיוס מקורות מימון פרטיים אשר יאפשרו תמיכה בדרמות נוספות. עד כה לא נמסר לנו מועד שידור טנטטיבי ואנו עומדים חסרי אונים מול היוצרים ומול המשקיעים הפרטיים שלא קיבלו תמורה על השקעתם".

גורמים בענף הטלוויזיה אומרים כי עם כל הצער שנגרם ליוצרים, מועד שידורן של הפקות אינו נקבע מיד או בסמוך למועד סיום העבודה עליהן וכי המצב הביטחוני וודאי גם הוא כאבן נגף בשיבוצן.

ב"רשת" ביקשו שלא להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully