וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 לשותפות עם פורטל נענע

ערן גבאי

9.8.2006 / 0:13

ההסכם על סף סגירה; העסקה תהיה בחלקה במזומן ובחלקה בהתחייבות לספק תכני טלוויזיה למיזם המשותף

הושגו ההסכמות העקרוניות להקמת השותפות בין הפורטל נענע לבין ערוץ 10, והצדדים קרובים מאוד לחתימה על ההסכם בתוך ימים. ל-TheMarker נודע כי ההשקעה של ערוץ 10 בחברה המשותפת, כ-49%-40% מהמניות, תתבצע הן ישירות על ידי בעלי המניות של הערוץ ובחלוקה שווה, והן דרך חברת ערוץ 10. המיזוג יתבצע לפי שווי חברה לנענע של כ-23 מיליון דולר, שנקבע לחברה כבר כחלק מהערכת השווי האחרונה שבוצעה לנטוויז'ן במסגרת עסקת המיזוג עם ברק וגלובקול. נענע ממשיך לשמור על איזון תפעולי גם במחצית הראשונה של 2006, והערכה בנטוויז'ן היא שרק באמצעות החבירה לערוץ 10 יצליח הפורטל לשבור את הדשדוש שהוא שקוע בו.

עוד נודע, כי גם חברת טריגר-פורסייט, המשמשת כיועצת לצדדים בעסקה, השלימה באחרונה את ביצוע הערכת השווי לפיה יקנה ערוץ 10 את האחזקה בנענע, והעניקה לחברה שווי דומה. העסקה תהיה בחלקה במזומן ובחלקה בהתחייבות לספק תכני טלוויזיה למיזם המשותף, שיוענקו להם שווי נכסי מסוים. גורמים המקורבים לעסקה אומרים, כי בעלי ערוץ 10 נוטים לרכוש 49% מנענע וכי אין בכוונת החברה המשותפת לנענע וערוץ 10 לפעול לביצוע הנפקה מהירה, אלא החברות יידרשו תחילה למזג את הפעילות ולבצע היערכות מסודרת על פני כמה חודשים. לדעת אותם גורמים, ההנפקה של נענע לא תצא אל הפועל במהלך השנה הקרובה.

תכני ערוץ 10 אמורים לחזק את פעילות הווידיאו של פורטל נענע ולחשוף את האתר לקהלי יעד רחבים, שסייעו בהגדלת היקפי הפרסום בפורטל. כיום מזוהה נענע, באופן עסקי בעייתי, כפורטל נישה לבני נוער בלבד, ואינו נפתח כלל לקהלים חדשים. זו הסיבה שמעמדו בשוק הפורטלים נשחק בשנה האחרונה, והוא מוגדר כיום כפורטל רביעי או חמישי בגודלו בענף. בנטוויז'ן החליטו על הצורך בחבירה לערוץ 10 כדי להעשיר את תכני הפורטל במקורות חדשותיים ובאקטואליה, צדדים שאינם מסופקים בו כיום.

בעיה נוספת שעלתה לדיון בתוך קבוצת אי.די.בי היא האם להמשיך ולשמור על הניהול בחברה המשותפת בידי נטוויז'ן או לאפשר לערוץ 10 למנות את המנכ"ל לפעילות. ההנחה היא שנדרשת לשותפות הנהלה שמכירה מקרוב את עולמות התוכן והמדיה, ועל כן חייבת להגיע מאנשי ערוץ 10.

ערוץ 10 ונטוויז'ן אמורים להקים במסגרת השותפות חברה ייעודית לניהול הפורטל המשותף, שתתבסס על תכנים של ערוץ 10, נענע ותכנים מיוחדים שייוצרו במיוחד עבור הפורטל. שיתוף הפעולה בין ערוץ 10 ונענע יסייע לחברה המשותפת בהשגת חסויות, ברכישת תוכן וידיאו ובהקמת אתר וידיאו משותף.

בערוץ 10 מעוניינים מזה כמה חודשים לחזק את הפעילות באינטרנט, גם כמדיה משלימה לערוץ וגם כפעילות תוכן בפני עצמה. זאת, באמצעות חבירה לאתר תוכן קיים ומיזוג אתר ערוץ 10 ותכנים של הערוץ לתוכו. במהלך המגעים עם נענע עלתה בעבר גם האפשרות כי את פעילות התוכן תנהל חברת לוגיה, ספקית התוכן של סלקום, שבה בין השאר שותף מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10, אך רעיון זה ירד מהפרק. ערוץ 10 מקווה להקדים בכך את ערוץ 2, כשגם רשת וקשת בוחנות באחרונה שיתופי פעולה מול אתרי אינטרנט מובילים מתוך אותה כוונה לחזק ולמנף את זרוע האינטרנט שלהן.

ראשית המהלך לשותפות עם ערוץ 10 היה בכך שבאי.די.בי הגיעו למסקנה שנענע חייב להתחזק וליצור לעצמו שיתוף פעולה אסטרטגי משמעותי. נענע לא מכר ב-2005 תוכן לחברות סלולר ובאי.די.בי מעוניינים למנף את הצמיחה בתחומי התוכן שממנה נהנית סלקום בשנה האחרונה גם לפעילות התוכן של נטוויז'ן והחברה הבת נענע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully