וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסאגה נמשכת: איגוד המפיקים עונה לדאבוש

אתי שכטמן

9.8.2006 / 13:35

"החלטתך פוגעת באלפי עובדי תעשיית הטלוויזיה. האם את באמת סבורה שעדיף לתת הטבות למיליארדרים כמו מוזי ורטהיים וחיים סבן?"

איגוד המפיקים שלח הבוקר מכתב תשובה ליו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, בעקבות מכתבה לאיגוד משלשום. במכתבה ביקרה דאבוש את עיתוי פניית האיגוד, המנהלים מאבקם בעוד הגזרה הבטחונית בוערת, במכתב, השיבו ראשי האיגוד: "אנו דוחים מכל וכל את סגנונך המתלהם המנסה לחבר בין דם ההרוגים והפצועים לבין החלטותיך. דמם זועק אלינו, כמו לכל תושבי ישראל, לא פחות ממה שהוא זועק לך"

יו"ר מועצת הרשות השנייה נימקה במכתבה את החלטות ועדת הכספים של המועצה בסיוע הדרוש לחברות החדשות בימים אלו. "לעצם תשובתך", כותבים המפיקים, "אנו, כמו הערוצים המסחריים, מודעים היטב לנסיבות ולצורך בשידורי חדשות רציפים, הן מסיבות לאומיות והן מסיבות של רייטינג. מעולם לא היה הרייטינג בחודשי הקיץ גבוה כמו בימים אלה. עם זאת, תוספת העלות לשידורי החדשות איננה שקולה לחסכון שנוצר בלוח השידורים היומי של הזכייניות, ועל כך לא מגיע להם פיצוי. אין לנו גם התנגדות כלשהי לחסויות וכדומה".

המפיקים מבארים את מחאתם: "ההתנגדות שלנו הינה להחלטתך לפטור את הזכיינים מלקיים את התחייבויותיהם בתחום הפקות המקור, שגם ככה נמדדות לאורך השנה כולה, באופן יחסי לתקופת המלחמה. החלטתך זו פוגעת באלפי עובדי תעשיית הטלוויזיה בישראל, מפיקים, בימאים, תסריטאים, צלמים, שחקנים, אנשי סאונד, תאורנים, תפאורנים ועוד. האם את באמת סבורה שעדיף לתת הטבות למיליארדרים כמו מוזי ורטהיים, חיים סבן, רון לאודר ואחרים על פני כל "הפועלים" של התעשייה?....האינטרס הציבורי איננו במתן הטבות למיליארדרים".

בסופו של מכתבה, הביעה דאבוש צער על "הרוב הדומם" של היוצרים הישראליים האמיתיים שהאיגודים הם מנהיגיו. באיגוד כתבו בתגובה: "מכיוון שירדת בסוף מכתבך למימד האישי – תרשי לנו להשיב לך בעובדה שראשי המאבק של איגוד המפיקים ושאר האיגודים בענף ייזכרו בתולדות תרבותה של המדינה כאחראיים לרבות מהיצירות החשובות והמאבקים שקידמו את היצירה והתרבות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully