וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סיבוב עם הצנזורה

אתי שכטמן

10.8.2006 / 14:58

עקב טעות הצנזורה הוציא ערוץ 10 ובעקבותיו אחרים, מבזק על 15 חיילים שנהרגו. כעת, צפויה להשתנות מדיניות פרסום הרוגי צה"ל

אמש לאחר משחק הכדורגל בין ליברפול למכבי חיפה דווח בחדשות 10, שיצאו במבזק מיוחד, על 15 חיילי המילואים שנהרגו בדרום לבנון. לאחר פרסום הידיעה, ביקשה הצנזורה הצבאית מהערוץ להורידה מהמשך השידור, וכן אסרה על שאר כלי התקשורת לפרסם את המידע. עם זאת, כלי תקשורת נוספים, בהם: וואלה!, ynet ,NRG, ערוץ 1 וערוץ 2 פירסמו את הידיעה בעקבות ערוץ 10, תוך ידיעה שהצנזורה אוסרת זאת. ההודעה אושרה לפרסום רק בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר.

היחידים שפעלו על פי הוראות הצנזורה היו כצפוי, גלי-צה"ל, שם הורתה ראש מחלקת החדשות הנכנסת, גלית אלטשטיין, שלא לדווח על הפרטים המלאים לפני אישור הצנזורה ודו"צ.

עקב הישנות המקרים וההתנהלות הסבוכה שבין הצנזורה לתקשורת, יבחנו בימים הקרובים הצנזורה הצבאית ויחידת דובר צה"ל את המדיניות לפיה יותר הפרסום על חיילים הרוגים ופצועים. כידוע, כלי התקשורת הזרים מפרסמים ומצטטים ידיעות על הרוגים ישראלים, לעיתים שעות רבות לפני שמותר לעשות זאת בתקשורת הישראלית.

מחדשות 10 נמסר: "כמה שניות לפני מהדורת החדשות ששודרה אמש קיבלנו אישור לפרסום הידיעה ע"י הצנזור. במהלך המהדורה הצנזור יצר איתנו קשר שוב, וביקש להפסיק את פרסום הידיעה, והתנצל על טעותו מלכתחילה. אכן לאחר המהדורה הופסק פרסום הידיעה על הרוגי צה"ל, ולא הופיע בכתוביות החדשות המלוות את שידורי הערוץ."

לאחר בקשות חוזרות ונשנות משעות הבוקר לתגובה מצד הצנזורה, הועברה התגובה הבאה מדובר צה"ל: "מדובר באישור מוקדם מוטעה, שכן הוא היה אמור להיות לתקשורת הכתובה בלבד".

(עדכון אחרון: 15:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully