וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תתחילו לאכוף האיסור על התוכן השיווקי"

אתי שכטמן

17.8.2006 / 16:11

איגודי היוצרים פנו אל שר התקשורת בניסיון לחמם את גזרת התוכן השיווקי. לדבריהם, האיסור עליו לא נאכף על הכבלים והלווין

איגודי הבמאים והתסריטאים פנו אתמול במכתב אל שר התקשורת, אריאל אטיאס, בטענה כי לא מתבצעת אכיפת איסור פרסומת סמויה בשידורי הכבלים והלווין. "איגודי הבמאים והתסריטאים, בייצגם את ציבור היוצרים לטלוויזיה ואף את אינטרס כלל הציבור, פועלים כנגד הפרסומת הסמויה, אשר נאסרה על ידי המחוקק, וכנגד הניסיונות להכשרתה בערוצי הטלוויזיה השונים".

האיגודים טוענים באמצעות עורכת הדין סמדר בן נתן כי "קיימת תופעה נרחבת של פרסום סמוי המנוגד לחוק, ואילו המועצה לשידורי כבלים ולוויין אינה נוקטת באמצעים הנתונים בידיה על מנת לאכוף את האיסור החוקי ולעשות למיגור התופעה". במכתבם מביאים כדוגמא את היקף הפרסום הסמוי בטלנובלה "האלופה" של HOT. "ביום 25.7.06 פורסם כי בסדרה נכללת פרסומת סמויה בסכום המתקרב ל- 400,000 דולר". במכתב עוד תוקפים האיגודים את מועצת הכבלים והלווין לגבי העובדה שבטיפול בנושא, התעלמה המועצה לטענתם ממפרסמים שלא ש"בלטו באופן חריג" כמו "קאפה" והטוטו.

"אנו סבורים כי מן הראוי להנחות את המועצה בנקיטת מדיניות חד משמעית ובלתי מתפרשת בכל הקשור לאיסורי המחוקק. כמו כן מן הראוי לשקול התקנת כללים מיוחדים שיקבעו סנקציות מינימום על הפרת איסורים חוקיים ורגולטוריים, על מנת להפוך את אכיפתם ליעילה ומרתיעה".

"'האלופה' זוכה לטיפול 'צמוד'"

מהמועצה נמסר בתגובה כי: "לו היה האיגוד רוצה באמת למנוע תוכן שיווקי, היה מוציא הנחייה לכל התסריטאים והבמאים להימנע מלעסוק בתוכן שיווקי אסור, ובכך היה מסייע לנו. העובדה שלא עשה כן, כמו גם העובדה כי האיגוד יוצא רק כנגד שידוריה של חברת הוט, ולא כנגד תוכן שיווקי בגופי שידורים אחרים, מעלה שאלות לגבי מטרתה האמיתית של הפניה. בכל מקרה, התוכנית "האלופה" זוכה לטיפול "צמוד" של המועצה. יו"ר המועצה, יורם מוקדי, קבע כבר הפרה אחת ונושאים אחרים מצויים בהליך בירור, כך שגם לגופם של דברים אין לטענותיה של עו"ד בן-נתן כל בסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully