וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקה בור הכלב

אתי אפללו

22.8.2006 / 9:03

ג'טיקס ישראל: הנזק שנגרם מזיופי הדמות פוקה, כחצי מיליון דולר. המוצרים הפופולריים לזיוף הם הלבשה, מדבקות ותיקים

חברת ג'טיקס ישראל שבשליטת תאגיד דיסני העולמי פועלת בעת האחרונה באינטנסיוויות כנגד מפירי זכויות קניין רוחני בדמות ובמותג PUCCA. להערכת ג'טיקס ישראל, הנזק שנגרם לה בעקבות הזיופים הוא של כחצי מיליון דולר. המוצרים הפופולריים ביותר לזיוף הם מוצרי הלבשה, מדבקות, תיקים וארנקים ופופים. להערכת ג'טיקס כ-20% מהמוצרים הנושאים את השם PUCCA מזויפים.

המותג, דמות אנימציה של נערה מלוכסנת עיניים, שייך לחברת VOOZ הקוריאנית, שהעניקה הן את זכויות השידור הטלוויזיוני והן את זכויות המסחור של הדמות בישראל לג'טיקס. הדמות זוכה להצלחה רבה ברחבי העולם, והיא מתנוססת על יותר מ-5,000 מוצרים שונים שנמכרים ב-70 מדינות בעולם תחת רישיון מבעלי הזכויות.

החברות בעלות הזכויות, המיוצגות בישראל בעניין זה על ידי עוה"ד נעם גבעולי ודן אקשטיין, פועלות להחרמת סחורה מזויפת במחסני המכס ולהגשת תביעות כנגד יבואנים, יצרנים, מפיצים וחנויות אשר סוחרים במוצרים מזויפים של דמות זו, לרבות קבלת צווי מניעה וצווי כינוס נכסים להחרמת סחורות.

במסגרת המאבק המשפטי, ניתן באמצע יולי צו מניעה זמני האוסר על ארבעה סוחרי צעצועים ובעלי חנויות לסחור במדבקות החשודות כמזויפות, ושלכאורה מפרות את זכויות התובעות בדמות PUCCA. בהתדיינות אחרת בעניין זה, שהסתיימה בתחילת יולי, ניתן צו מניעה קבוע האוסר על חנות לבגדי ילדים לסחור במוצרים המזויפים ומועתקים שעושים שימוש בניגוד לחוק בסימן המסחרי PUCCA, והחנות חויבה לשלם לתובעות פיצויים בסך 55 אלף שקל. מג'טיקס ישראל נמסר כי מוצר PUCCA מקורי יימכר בחנויות איכותיות, על כל מוצר אמורה להיות מדבקה הולוגרמית וסימון כי כל הזכויות שמורות לחברת VOOZ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully