וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב הארץ זוכה פרס האיחוד האירופי

אתי שכטמן

23.8.2006 / 13:26

יואב שטרן זכה בפרס לפלורליזם חברתי על סדרת הכתבות "הכל נשאר במשפחה באום אל-פאחם", שפורסמו בעיתון "הארץ" השנה

כתב עיתון הארץ, יואב שטרן, יזכה בפרס האיחוד האירופי ל"פלורליזם תרבותי". את הפרס יחלוק שטרן עם שלושה עתונאים צעירים נוספים מבלגיה, מצרים ואיטליה.

זו הפעם הראשונה שהפרס יוענק על ידי הקרן האירופית-ים תיכונית ע"ש אן לינד המעודדת דו-שיח בין תרבויות שונות ופדרציית העיתונאים הבינלאומית. מטרת הפרס היא להעביר את סיפוריהם של אזרחי אירופה ואגן הים התיכון החיים יחדיו בקהילות החובקות תרבויות שונות.

שטרן זכה בפרס בגין סדרת הכתבות "הכל נשאר במשפחה באום אל-פאחם", אשר פורסמו בעיתון "הארץ" בפברואר 2006 והציגו שלושה סיפורים על עיר פלשתינאית בישראל. חוות הדעת של השופטים ציינה כי "סטריאוטיפים נוצרים כתוצאה מבורות – כתבות אלה מעניקות לקורא תמונת מצב מעמיקה של קהילה מנוכרת והן מתארות אזרחים ערבים מצליחים אשר בדרך כלל אינם באים לידי ביטוי בתקשורת הישראלית. המאמרים מתעלים על הבעיות הפוליטיות וחושפים את הפן האנושי והמגוון של הדמויות. השופטים הוסיפו וציינו כי התערות בקהילה במהלך עריכת המחקר היא אלמנט חיוני להבטחת דווח מעמיק, ורב גווני.

שטרן אמר לוואלה! ברנז'ה כי הוא שמח על הזכייה "סדרת הכתבות הייתה מבצע משמעותי בקריירה שלי. גרתי באום אל פחם חודשיים, אתה לא בא רק לביקור של כמה שעות, אלא מוציא את הסיפורים האמיתיים שדורשים הרבה זמן. מבחינה חברית אתה לומד את האנשים והמקום. זו הייתה הקרבה מבחינתי כי אשתי נשארה לבד עם הילדים". על הזכייה אמר "לפעמים העבודה העיתונאית היא נורא קשה- לפעמים מבחינים בזה מעל גבי העיתון ולפעמים לא, הפרס נותן לך הכרה על פועלך".

ארבעת העיתונאים ישתתפו בטקס הענקת הפרסים אשר יתקיים באלכסנדריה ב-10 בספטמבר, 2006 במסגרתו גם ייצאו לסיור בארבע ארצות. הזוכים נבחרו מתוך 50 מועמדים מ- 35 מדינות באזור אירופה והים התיכון. צוות השופטים כלל את כתבת עיתון "הארץ" – אמירה הס, עיתונאים מירדן, בלגיה וצרפת החברים בפדרציית העיתונאים הבינלאומית. הקריטריונים לזכייה כללו בנוסף לאיכות כתיבה עיתונאית, גם קידום השונות התרבותית ומתן תובנות אל סוגיית החיים בקהילה רבת תרבויות. המאמרים הזוכים יפורסמו באנגלית, צרפתית וערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully