וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור קצוב

רוני קורן-דינר

28.8.2006 / 15:03

102FM השעתה את שי ודרור משידור עד סוף השבוע לאחר שחשפו את שמה הפרטי של המתלוננת נגד הנשיא קצב

שי גולדשטיין ודרור רפאל, שדרני רדיו ת"א (102 FM), הושעו משידור תוכניתם הקבועה עד סוף השבוע. כך נודע ל-TheMarker. זאת, בעקבות חשיפת שמה הפרטי של א', המתלוננת נגד נשיא המדינה משה קצב כי קיים איתה יחסי מין בכפייה. בתוכניתם בשבוע שעבר העלו רפאל וגולדשטיין את א' על הקו וניסו לשוחח עמה בשידור, ותוך כדי שיחה חשפו את שמה הפרטי. כאשר הבינה א' כי היא בשידור - ניתקה את השיחה.

מאז תחילת השבוע הנושא נמצא בבדיקה ותוכניתם של שי ודרור אינה משודרת. שי בן מאור, מנכ"ל רדיו ת"א, הורה היום על השעייתם עד סוף השבוע. הבוקר שלחה איילת מצגר, ממלאת מקום מנכ"ל הרשות השנייה, מכתב חריף לבן מאור. "על פי בדיקותינו, יזמו השניים שיחת טלפון עם מתלוננת כנגד נשיא המדינה בביצוע עבירות מין לכאורה, תוך זיהוי שמה הפרטי, זיהוי אפשרי של קולה ומבלי לציין טרם תחילת השיחה כי המדובר בשיחה הנעשית בשידור חי ברדיו", כתבה מצגר לבן מאור.

לדברי מצגר, גולדשטיין ורפאל הפרו בשידור את כללי האתיקה, כאשר פגעו לכאורה בפרטיותה של א'. "לפי דעתנו, לאחר שמיעת האייטם, עולה לכאורה, כי מדובר בדברים חמורים ביותר אשר לא היה מקום לשדרם בתחנת רדיו, כל שכן כשהמדובר בסוגיה כל כך רגישה בציבוריות הישראלית ואף נוגעת לנשיא המדינה", הוסיפה מצגר.

בן מאור, במכתב תשובה למצגר, כתב כי בניגוד לדבריה גולדשטיין ורפאל כן הזדהו בפני א' ועדכנו אותה כי היא נמצאת בשידור. בנוסף, כתב, כי השיחה כולה ארכה 18 שניות, ושמה הפרטי של א' - שם ישראלי שכיח ביותר - הוזכר פעם אחת בלבד. "הסבירות שהאזכור יגרום לזיהויה בציבור כמעט אפסי", כתב בן מאור למצגר. "סביר הרבה יותר שצילומיה ותמונותיה המופיעים חדשות לבקרים בערוצי החדשות ובעיתונים, תוך טשטוש קל וחלקי של פניה, יביאו לחשיפת זהותה".

לדברי בן מאור, עם תחילת הפרשה שידרה חדשות ערוץ 2 ראיון טלפוני עם המתלוננת, בלי לטשטש את קולה או ליידע אותה כי היא מוקלטת. "לפיכך השמעת קולה למשך מספר שניות ברדיו, אינה מעלה ואינה מורידה לעניין זיהויה על פי הקול", הדגיש בן מאור. "מדובר בטעות בתום לב, אשר אף שהינה נטולת השלכות מעשיות יש למנוע טעויות דומות לה בעתיד. אני מצר על האירוע ומתכוון להפיק לקחים ולוודא שמקרה דומה לא ישנה. כחלק מכך החלטתי ש"תוכנית הערב" לא תשודר השבוע. הנני מקווה כי בכך יבוא העניין לסיומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully