וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבוש לשר התקשורת: "אפשר למועצה להטיל קנסות"

אתי שכטמן

30.8.2006 / 14:04

במכתב לשר אריאל אטיאס כותבת יו"ר מועצת הרשות השנייה: "צפוי כי חלק מהזכיינים עשויים שלא לעמוד במחויבויותיהם"

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, פנתה הבוקר לשר התקשורת לשנות את חוק הרשות השנייה כך שיתאפשר למועצה להטיל קנסות כספיים על הזכיינים במידה ואינם עומדים במחויבויותיהם.

במכתבה לשר אטיאס הביעה דאבוש חשש כי הזכיינים עשויים שלא לעמוד במחוייבויות המוטלות עליהם: "זהו מצב מדאיג ביותר שכן האינטרס הציבורי מחייב כי הזכיינים המשדרים בערוצים הציבוריים-מסחריים יעשירו את מסך הטלוויזיה לטובת ציבור הצופים ותעשיית ההפקות בישראל".

דאבוש מבהירה במכתבה כי אין להתעלם מן הקשיים השונים אשר פקדו את זכייניות הטלוויזיה ועל כן העניקה הרשות שורה של הקלות: "בכך מילאה הרשות את תפקידה להיות קשובה למתרחש בשוק ולהגיב במהירות למציאות המשתנה. באותה מידה על הרשות לנהוג עתה באחריות ולקדם את פני הבאות, כאשר צפוי כי חלק מהזכיינים עשויים שלא לעמוד במחויבויותיהם. לצורך זה זקוקה הרשות לכלים אשר יאפשרו לה להתמודד עם מציאות לא פשוטה זו".

"הסנקציה העיקרית שחסרה בחוק הרשות השנייה וחיונית לאכיפה יעילה של עמידת הזכיין במחויבויותיו היא סמכות הרשות להטיל עיצומים כספיים. סמכות זו נתונה למשל מזה שנים למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, אשר אף עשתה בה שימוש. עמדת המועצה כמו גם עמדת הרשות, אותה מייצגת המנכ"ל בפועל, הגב' אילת מצגר, היא כי לשם שמירת האינטרס הציבורי יש להעניק סמכות זו גם לרשות השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully