וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת המפקד

וואלה! ברנז'ה

3.9.2006 / 17:38

אבי בניהו תוקף את רונית כפיר במכתב לעובדים: מקורביה מנסים ליצור רושם כאילו הודחה מתפקידה משום שהביעה צער על מותם של ילדים

פרסום ראשון: מפקד גלי-צה"ל, אבי בניהו, העביר הבוקר מכתב למגישים ולראשי המחלקות בתחנה. במכתב מפרט בניהו את ההתרחשויות שהביאו אותו להשעות משידור את השדרנית רונית כפיר:

במכתבו כותב בניהו: "מקורביה של רונית מנסים בציניות ליצור את הרושם כאילו הודחה מתפקידה משום שהביע צער על מותם של ילדים לבנונים. אני בטוח כי כל אחד מאיתנו חש ומביע צער עמוק על מותם של ילדים וחפים מפשע. בהבעת צער מסוג זה יש ערך וכמובן שאין בה כל פגם".

במכתב פונה בניהו למגישים ולראשי המחלקות וכותב: "אודה, עד כה נמנעתי מהתייחסות פומבית בעניין, בעיקר על מנת שלא לפגוע ברונית, שלמרות שמעדה באופן שפוגע בגלי צה"ל, הרי שהינה עובדת ותיקה, בעלת זכויות וגם אשת משפחה שפרנסתה חשובה. לצערי, מובא לאחרונה בכלי תקשורת מידע חלקי ומקומם אודות נסיבות החלטתי- מידע הפוגע בתחנה ובתדמיתה, בכם כעובדים ובי. סברתי שלכם הזכות לדעת את האמת ולפיכך אני נאלץ להעלות את הדברים על הכתב:"

כפי שפורסם בעבר, בעקבות התבטאויותיה הודחה רונית כפיר מהגשת תוכניתה "יוצאים לאור" בגלי-צה"ל. יחליף אותה המגיש הוותיק דליק ווליניץ . כמו כן היא הושעתה לשלושה חודשים מהגשה בתחנה.

"ראשית אומר כי ההחלטה היתה קשה עבורי בין היתר כי אני החלטתי להעביר את רונית למשבצת השידור ולנעליו הגדולות של אלכס אנסקי. לפיכך אני חש כי זהו בעקיפין גם כשל אישי שלי אך בעיקר של רונית".

בניהו מביא מספר דוגמאות מדבריה של כפיר:

"בראשית חודש יולי פורסמה ידיעה על מותה של אם פלסטינית ושני ילדיה בהתפוצצות בעזה. רונית הקריאה את הידיעה ואת עמדת צה"ל לפיה האם וילידיה לא נפגעו מאש ישראלית. מבלי שהיה מונח לפניה תחקיר צבאי או עיתונאי כלשהו דחתה רונית את גירסת צה"ל ופסקה: "אולי נאשים את צבא ארצות הברית – אולי זה טיל ששוגר מעיראק וסטה ממסלולו – לא ברור איזה עוד צבא פועל שם". כך קבעה רונית בציניות ובלגלוג בשידורי גלי צה"ל.

בניהו מתייחס למקרה נוסף בו קראה כפיר ידיעה מהעיתון וסיימה במילים: "בתגובה אומר דובר צהל: 'בלה בלה בלה'".

עוד כותב בניהו: "בחודשים מצאנו את עצמנו הרמ"ח היוצא, הרמחי"ת הנכנסת ואני מעניקים שוב ושוב "גיבוי" ו"הזדמנות נוספת" לשדרנית שניצלה באופן שיטתי את המיקרופון להבעת דעות אישיות וקיצוניות. משיחות ברור עם הרמ"ח ואיתי שבה רונית וטענה כי יש לה קושי לשלוט בדברים":

שוב ושוב טענה רונית בפני ובפני מנהליה כי היא מודעת לשגיאותיה אך מתקשה לשים מחסום על פיה. כך למשל שאלתי את עצמי האם ניתן לנהג אוטובוס שטוען שאין לו שליטה ברגל שעל הגז להסיע את ילדינו בני השלוש לגן הילדים. לטעמי לא ולא. למרות כל אלו ועוד החלטתי שלא לפגוע במוטה לחמה של רונית ולמצוא דרך להשאירה בגלי צה"ל מחוץ למחלקת החדשות ובנוסף להשעותה משידור כלשהו למשך שלושה חודשים.

"במקביל אני נענה בכפיות טובה ובכך שרונית מעודדת אנשים לשלוח מיילים ללשכה וכותבת להם, על-פי עותקים שהועברו אלי: 'אולי לא נשנה את ההחלטה, אבל לפחות נגרום לו להשקיע שעות בקריאת מיילים'. זו בעיני התנהגות שאיננה ראויה".

לא אני הוא האיש שבעט בחופש הביטוי בתחנה. רונית עשתה זאת ואני מצר על כך עד מאד. לא כבודי הונח על הכף, אלא כבודה של התחנה.

רונית כפיר אמרה לוואלה! ברנז'ה בתגובה: הציטוטים שבחר בניהו להציג הם חלקיים ולא מדויקים, ועולה מהם מגמתיות ברורה.
כל התנהלות העניינים בפרשה נעשית בדרך מכוונת מטרה, ו"אמת" היא תמיד עניין של השקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully