וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב הרשות השניה לא יקוצץ

רוני קורן-דינר

5.9.2006 / 0:15

האוצר ביקש לקצץ 20 מיליון שקל מתקציב הרשות השנייה וחזר בו. הקיצוץ היה גורם להפחתת דמי הזיכיון של זכיניות הטלוויזיה

זכייניות ערוצים 2 ו-10 דרשו מהרשות השנייה להתייעל אך לא שיערו שדווקא האוצר יתגייס לטובתן. בהצעה הראשונה לגיבוש השינויים המבניים לתקציב 2007 נכלל קיצוץ משמעותי בתקציב הרשות השנייה - 10 מיליון שקל ב-2007 ועוד 10 מיליון שקל ב-2008, כך נודע ל-TheMarker.

הכספים המקוצצים מתקציב הרשות לא היו אמורים לזרום לקופת המדינה, אלא להיות מופחתים מתשלום דמי הזיכיון של הזכייניות. מאוחר יותר, בפגישה שהתקיימה בין נציגי האוצר למועצת הרשות, חזרו בהם אנשי האוצר.

האוצר ביקש לתקן את חוק הרשות השנייה באופן שהסכום הבסיסי, אשר מהווה חלק מדמי הזיכיון השנתי שמשלמות הזכייניות קשת, רשת וערוץ 10, יופחת ב-10 מיליון שקל מדי שנה בשנתיים הבאות ולמעשה יקוצץ תקציב הרשות בכ-10% בכל אחת מן השנים האלה.

הרשות השנייה מפקחת על זכייניות הטלוויזיה המסחרית ומפיצה את השידורים. על פי חוק, הרשות וכוח האדם שהיא מעסיקה ממומנים מדמי הזיכיון של הערוצים ושל תחנות הרדיו האזוריות, שגם עליהן אחראית הרשות. ב-2006 היה תקציב הרשות השנייה 95 מיליון שקל. סכום זה אמור לגדול מדי שנה בשיעור של 1% והוא נושא הפרשי הצמדה למדד.

בהצעת הקיצוץ נכתב, כי בעוד שהרשות השנייה מפקחת על שני ערוצים מסחריים ו-14 תחנות רדיו אזוריות בתקציב של 95 מיליון שקל, הרי שתקציב משרד התקשורת כולו, שלו תחומי אחריות רחבים בהרבה, הוא 45 מיליון שקל בלבד. "לאור האמור לעיל, ובהתאם למדיניות הממשלה לצמצום המגזר הציבורי, להפחתת נטל תשלומי החובה המושתים על המגזר העסקי ולעידוד תהליכי התייעלות פנימיים בגופים ציבוריים, מוצע להקטין את תקציבה של הרשות השנייה".

נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות, תוקפת את ההצעה בחריפות. "הרשות החליטה על צעדי התייעלות, ולכך אין שום קשר למשרד האוצר", אומרת דאבוש. "לא ייתכן שפקיד במשרד האוצר, ערן ניצן (רכז תחום התקשורת באגף התקציבים), ייפגש עם הזכייניות מאחורי גב המועצה, שלא על דעת הממונה על התקציבים או של השר, ויכניס הצעות כאלה לחוק ההסדרים. זה מעלה תהיות בדבר קשרי הון ושלטון. אסור שהממשלה תתערב בהתנהלות גוף רגולטורי ציבורי המפקח על טלוויזיה מסחרית וחברות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully