תביעה ייצוגית נגד צ'רלטון על סך 438 מיליון שקל

לטענת התובע, עו"ד שלומי כהן: צ'רלטון אילצה את ערוצי הספורט להתקשר בהסדר כובל אסור

ארנון בן-יאיר
06/09/2006

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית, נגד החברות צ'רלטון וערוץ הספורט - ובעליהן ומנהליהן פנחס זהבי, אלי עזור ואדר זהבי - על סך 438 מיליון שקל.

את התביעה הגיש עו"ד שלומי כהן, המיוצג בתביעה על ידי עורכי הדין רם גורוזיסקי ואמיר ישראלי. לטענתו, בין חברת צ'רלטון, מפעילת ערוצי הספורט מספר 53 ו-54 בשיטת "צפה ושלם" (Pay Per View), בהם משודרים משחקי ליגת העל הישראלית בכדורגל ובכדורסל וליגת העל האנגלית בכדורגל, לבין מתחרתה ערוץ הספורט, המשדר בין השאר משחקים מהליגות הספרדית והאיטלקית בכדורגל, נכרת הסכם כובל, המחלק את שעות השידור של אירועי ספורט בשבתות כך ששידורי ערוץ הספורט (ערוץ 5 וערוץ 5 פלוס) לא יהוו תחרות שתפגע בשידורי צ'רלטון.

לטענת התובע, באוקטובר 2004 חתמו שתי החברות על הסכם בו רכשו ערוצי הספורט מצ'רלטון זכויות שידור של ליגות העל הישראליות בכדורגל ובכדורסל. במסגרת אותו הסכם, נכלל סעיף המהווה, לטענת התובע, הסדר כובל אסור. על פי הסעיף, ערוצי הספורט לא ישדרו באופן חי משחקים מהליגות הספרדית והאיטלקית בשבתות לפני השעה 21:30. מטרת הסעיף, על פי הנטען, היא לצמצם את היצע שידורי הספורט בשבתות, כך שיותר חובבי ספורט יבחרו לצפות בערוצי צ'רלטון בשיטת "צפה ושלם". על פי הנטען, ערוצי הספורט נאלצו לחתום על ההסכם כדי שיוכלו לשדר משחקים שבבעלות צ'רלטון מליגות העל בכדורגל ובכדורסל.

לטענת התובע, לפני שנתחם ההסכם הכובל, ערוצי הספורט נהגו לשדר באופן קבוע משחקים מהליגה הספרדית והאנגלית בשבתות, ואילו בעקבות ההסכם הצטמצמו שידורים אלה באופן משמעותי, עד שהדבר הביא להתרוקנות לוח משדרי הספורט הפתוחים לצפייה בשבתות. להערכת התובע, במשך שנתיים מיום חתימת ההסכם נמנעו ערוצי הספורט מלשדר כ-100 משחקים בשל הכבילה לערוצי צ'רלטון. עם זאת, התביעה נוקבת בהערכה שמרנית של רק 50 משחקים ששידורם נמנע. התובע מסתמך בתביעתו על כתבה שפורסמה באוקטובר 2005 ב-TheMarker, לפיה ערוץ הספורט מצמצם את שידורי המשחקים בשבתות בעקבות פשרה עם צ'רלטון.

לטענת התובע, צ'רלטון עמדה על קיום ההסכם ביסודיות, ואף דרשה להרחיב את תחולתו מהכדורגל הספרדי והאנגלי גם לשידורי הגביע האנגלי, כך שלא ישודר בשבת. לטענת צ'רלטון, שידור כזה נוגד את רוח ההסכם בינה לבין ערוצי הספורט ויסב לה נזק כספי כבד. על פי הנטען, לא זו בלבד שמדובר בהסדר כובל אסור, אלא שבעקבות סכסוך בין צ'רלטון לבין ערוצי הספורט, העזה הראשונה לתבוע את ערוצי הספורט בגין הפרת ההסכם, וכך נחשף קלונה, לטענתו.

לטענת התובע, מחיר כל משחק המשודר על ידי צ'רלטון הוא 11.90 שקל, ועל כן הוא תובע את אותו הסכום בגין כל אחד מ-50 המשחקים ששידורם נמנע. בנוסף, נתבע סך של 500 שקל בגין עגמת נפש. בסך הכל נתבעים 1,095 שקל עבור קבוצה של 400 אלף מנויים, או 438 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully