וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאנו גדולים

אתי שכטמן

7.9.2006 / 16:22

אווירת שביעות רצון כללית ביום העיון שערכה רשות השידור לסיכום הסיקור התקשורתי במלחמה

רשות השידור קיימה היום יום עיון שמטרתו לבחון את תפקוד התקשורת בתקופת המלחמה. בין הנואמים ביום העיון: השר הממונה על רשות השידור, איתן כבל, מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, יעקב אחימאיר, יוסף טומי לפיד, פרופ' גבי וימן ועוד.

הדוברים הביעו שביעות רצון מהתנהלות התקשורת. לפיד והשר כבל אמרו כי התקשורת והערוץ הראשון בפרט מילאו תפקידם בצורה טובה בסך הכל.

השר כבל הוסיף ואמר: "אסור שתהיה מעורבות פוליטית ועירוב של דעות אישיות של המנהלים, העורכים והכתבים בשידור הציבורי". עוד אמר כי לא היה רוצה לראות תחנת "אל מנאר" בישראל, כלומר עיתונות מגוייסת, כדבריו.

יעקב אחימאיר שהתבטא בעבר כי "הפטפטת היתה גדולה מדי" בהתייחסו לקברניטי התקשורת וכי "לחלק מהעיתונאים עלה השתן לראש", הוסיף היום ואמר כי יש להקים ועדת חקירה לבדיקת תפקודה של התקשורת, עוד התייחס לכך שכל כתב הופך להיות פרשן ואמר "ראשית הדיווח ואז הפרשנות".

יעקב שחם יו"ר ועדת הטלוויזיה של מליאת רשות השידור, שיזם וארגן את יום העיון שאמר לקראת היום כי "חופש העיתונות הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה, לי אין ספק כי מי שרוצה בחופש חייב לדעת איך ומתי להגבילו, על מנת שלא יהפוך למכשיר של הרס. התקשורת אינה פרה קדושה מי שמניף את דגל המחאה אינו יכול להוציא עצמו מכלל החייבים בדיקה, והתקשורת אכן חייבת בבדיקה רצינית". אמר היום כי יום העיון היה "מוצלח ופורה".

משביתי השמחות

אמש פנו הפורום המשפטי למען א"י, האגודה לזכות הציבור לדעת ועמותת אומ"ץ - ארגונים הפועלים למען קידום זכויות האזרח וקיום מינהל תקין למנכ"ל רשות השידור וכן ליו"ר ועדת טלוויזיה בבקשה לפתוח לציבור ולאנשי תקשורת ממדיה אחרת את יום העיון הנ"ל והדיונים העוסקים בתפקוד התקשורת במלחמה.

פניית הארגונים נעשתה בהמשך למכתב שהופנה לשר איתן כבל, הממונה על רשות השידור. במכתב הוא התבקש לבחון ולשפר את תפקוד מערכות התקשורת שבאחריותו. הארגונים אף מתכוונים לפנות לרשות השנייה בדרישה שתפתח לסיקור תקשורתי את כל דיוניה העוסקים בנושא המלחמה או בכל נושא אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully