וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר משלהן בקשת

אתי שכטמן

10.9.2006 / 10:53

חמש נשים כותבות יעמדו במרכזה של סידרה דוקומנטרית חדשה שתעלה בזכיינית ערוץ 2 קשת

סדרה דוקומנטרית חדשה המגוללת את סיפור המאבק היומי סביב הכתיבה של חמש יוצרות עתידה לעלות ב"קשת". הסדרה, "חדר משלך: נשים כותבות" עוסקת בנשות רוח שחייהן מוקדשים לכתיבה, נשים שהעט, הנייר והטקסט הם מרכז עולמן.

כל פרק בסדרה יוקדש לאשה אחת, וייצג יום בחייה, במקומה הטבעי. הפרק יבוסס על ראיונות, ומעקב אחר שיגרת היומיום כדי לצייר את דיוקנן - דרך שולחן הכתיבה, הסביבה האנושית המקיפה אותה, משפחה, עבודה, המנהגים היומיומיים שלה. ובאספקט הרוחני דרך המחשבות והייחוד המאפיינים אותה כאוחזת בעט, ואיך הכתיבה מניעה את חייה.

שם הסדרה נלקח מספרה של וירג'יניה וולף, חדר משלך. "אשה חיבת שיהיה לה כסף, וחדר משלה, אם היא רוצה לכתוב רומנים" כתבה וולף, משפט שהנחה את יוצרות הסדרה יעל פרלוב (עורכת ומפיקה) ורות ולק (בימוי) בהכנתה.

הכותבות בסידרה עוסקות במגוון רחב של תחומי כתיבה – ביניהן סופרת, משוררת, עיתונאית, מתרגמת, מוציאה לאור. המשותף לכולן הוא מרכזיות המילה הכתובה בחיי הרוח והמעשה שלהן, והמאבק – המר, לפעמים – הנובע מכך.

שני פרקים בסדרה, שמופקת בשיתוף עם קשת, קרן רבינוביץ', מפעל הפיס, ארגון הספריות של משרד החינוך וקרן גשר כבר צולמו. האחד עוסק באידה פינק שבמשך שנים עבדה כספרנית ורק בגיל מאוחר יחסית הוציאה את ספרה הראשון בעברית. הפרק השני עוסק באמונה ירון, בתו של ש"י עגנון שאת רוב עיסוקה בספרות הקדישה לעריכת כתביו של אביה ולהוצאתם לאור וכתבה ספר שגולל את סיפור חיה.

שני הפרקים יוקרנו בפסטיבל סרטי נשים ברחובות ב-15.9: בפרק נוסף בסדרה תשתתף הסופרת אורלי קסטל בלום שכתבה באחד מסיפוריה "אני חיה על הנייר". המשפט הזה, לדברי יוצרות הסדרה, משקף את מטרתה של הסידרה: להראות את מסירותן של הכותבות לעיסוקן, אבל בו בזמן להדגיש את ממשות חייהן ומשמעותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully