וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב נוסף בקרב על עמלות המפרסמים

אתי שכטמן

10.9.2006 / 13:13

היועץ המשפטי של הרשות השניה עונה לנציג הפרסומאים עו"ד אלי זהר: יש לנו סמכות להתערב במחירי הפרסום ע"פ חוק הרשות השנייה

עו"ד דורון אבני, היועץ המשפטי של הרשות השנייה, פנה היום במכתב תגובה ליועץ המשפטי של איגוד חברות הפרסום, עו"ד אלי זהר. זהר פנה לפני כשבועים במכתב ליו"ר הרשות השנייה דאבוש בטענה כי היא חורגת מסמכותה בנושא עמלות היתר המשולמות למשרדי הפרסום מטעם זכייניות הערוצים המסחריים.

"דומה כי מכתבך בטעות יסודו, שכן עיון בהוראות חוק הרשות השנייה והתקנות מכוחו מעלה כי הרשות רשאית לפעול כלפי הזכיינים גם בנוגע לעמלות הפרסום." כותב עו"ד אבני במכתבו לעו"ד זהר:

אבני מתייחס לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו המעניק סמכויות פיקוח נרחבות על השידורים המסחריים בטלוויזיה וברדיו לרשות השניה ולמועצתה, לרבות באשר לפרסומת ומחירן: "המועצה רשאית לחייב את בעל הזיכיון להנהיג תעריפים אחידים לשידור תשדירי הפרסומת, בהתחשב בסוגם, אורכם ומועדי שידורם ובכל קריטריון אובייקטיבי אחר שייראה לה, ולפרסם אותם בדרך שתיקבע בכללי המועצה".

עוד הוסיף עו"ד אבני "על כתפי הטוען כנגד תקינות פעולתה של הרשות מוטל נטל ההוכחה לקעקע חזקה זו. סמכותה של מועצת הרשות השניה בעניין זה מוסדרת בחוק, במסמכי המכרז ובכתבי הזיכיון, ומאפשרת לה לפעול ולעשות ככל הנחוץ כדי לקיים את תפקידיה ואת תפקידי הרשות השניה, וחזקה עליה כי פעלה בגדר סמכויותיה המוקנות לה כדין".

"סיכומם של דברים - אין מקום לטענה, העולה מפנייתך, לפיה אין בסמכותה של המועצה, או של יו"ר המועצה, להיפגש עם גורמי שוק התקשורת או לערוך בדיקה של העובדות הנדרשות לשם קיום תפקידיה במסגרת סמכויותיה כחוק, לרבות בעניין עמלות הפרסום בהן חב בעל הזיכיון. אנו תקווה כי הפרסומאים ישתפו פעולה עם בדיקה זו שהרי בסופו של דבר גם הם מעוניינים בטלוויזיה ציבורית-מסחרית חזקה ואיכותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully